Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
MAT
Consulta pel dret a decidir sobre la molt alta tensió

La plataforma No a la MAT Selva també fomentarà donar-se de baixa de les elèctriques

05/09/2013 Territori

L'assemblea d'ahir de la plataforma No a la MAT Selva va acordar, entre altres coses, realitzar una consulta als veïns de Riudarenes i Santa Coloma de Farners perquè puguin decidir si volen la MAT o no. Aquesta anirà precedida d'una campanya per al coneixement del Conveni Internacional d’Arhus, que tracta l’accés a la informació, la participació del públic i accés a la justícia en temes de medi ambient i concretament en esteses elèctriques de 220 kV o més.

De fet, tal com indiquen els membres de No a la MAT, "fins i tot, Mario Monti, mediador europeu per la MAT, va proposar fer una consulta popular sobre aquesta línia, que sí que es va fer a la Catalunya Nord i que aquí s’ha vetat completament".

La plataforma vol difondre els motius de la seva oposició aprofitant l’aplec d’Argimont, la Festa Major de Riudarenes i de Santa Coloma, la Ruta de les Ermites i la Festa de la Ratafia de Santa Coloma. Per això, les diferents comissions tindran parades informatives, on es recolliran signatures i donatius i s'hi faran diferents tallers (com la creació de pancartes amb el lema “nou model energètic al nostre territori, no a la MAT”).

També hi ha previstos per a l'octubre concerts, una xerrada informativa, una sortida popular familiar en una part del traçat, i una campanya per fer que els usuaris canviïn de companyia elèctrica com a mesura de pressió i de rebuig.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  2. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  3. Una cerimònia recordarà Pere Ribera, històric militant del PSAN
  4. La manifestació pel dret a l’habitatge s’ajorna fins dilluns per l’alerta meteorològica
  5. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  6. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  7. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  8. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  9. Es presenta a Olot i Castellfollit de la Roca les rutes de la llibertat
  10. El 9 d'Octubre reivindica la llengua, la sobirania i els drets socials als carrers de València
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid