Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Política institucional
La CUP preocupada per les intervencions policials en alguns barris de Mataró

També denuncia algunes acusacions i relats periodístics intoxicadors, que assenyalen a la CUP com a instigadora d’odi policial.

10/08/2013 Política

La CUP de Mataró en un comunicat ha manifestat el seu objectiu de recuperar la convivència veïnal i la màxima transparència per aclarir uns fets que per ara es presenten contradictoris. Esdevinguts als barris del Palau i Rocafonda a inicis d’agost, on entre altres, s’han produït detencions, diverses intervencions dels Mossos d’Esquadra i de la Policia Local amb situacions de tensió al carrer.

I és que la formació ha detectat tot un seguit d’incongruències i relats dels fets que no quadren amb les versions emeses pels cossos policials i l'Ajuntament. Davant d'això, la CUP exigeix urgentment que s’aclareixin els diversos episodis que s'han anat succeint des del dijous 2 d'agost per recuperar el clima de confiança. En aquest sentit, han presentat un seguit de preguntes al govern per a ser respostes per escrit.

L’extrema dreta espanyola

Per a la CUP, l’actual tensió social l’estan agitant i aprofitant sectors de l’extrema dreta espanyola així com altres sectors fanàtics, per dividir la població d’aquests barris. "La temptació de la xenofòbia i el racisme, de la discriminació social, esperonades per grups polítics que busquen l'enfrontament i la divisió de la classe treballadora, és la vella i dramàtica doctrina que durant la història del segle XX va portar-nos als genocidis i a la barbàrie. És necessari impulsar la solidaritat amb les persones més discriminades, potenciar pactes reals de convivència intercultural, en comptes de les polítiques predominants que solen buscar solucions repressives i criminalitzar, d'entrada, les comunitats estigmatitzadea. La recerca del vot populista i la divisió de la classe treballadora és l'objectiu amagat de determinades opcions polítiques de dretes".

La formació considera aue la seva tasca, així com de la població i altres entitats i organitzacions socials consisteix a unir els i les veïnes de la ciutat, com a classe treballadora que són, per poder assenyalar al sistema capitalista de dominació i explotació, com a principal culpable de la situació greu i difícil que viuen la gran majoria de persones i famílies mataronines.

Intoxicació informativa

En el comunicat, la CUP ha denunciat també algunes acusacions i relats periodístics intoxicadors, que assenyalen a la formació com a instigadora d’odi policial. "La nostra tasca sempre anirà a favor de la convivència I l’emancipació nacional i de classe de tot el poble català".

Valora
Rànquings
  1. Quan tot falla, no és casualitat
  2. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  3. Sant Sebastià: Una reflexió pendent
  4. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  5. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  6. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  7. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  8. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
  9. L’escola catalana s’ha oblidat de Darwin
  10. Filmin blanqueja la repressió i pren partit contra la llibertat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid