Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Relligar el País
Vídeo de l'homenatge al poeta Rosselló-Pòrcel a Santa Coloma de Gramenet

Gramenet TV ofereix en tres vídeos l'homenatge a Espriu, Estellés i Rosselló-Pòrcel realitzat fa uns a Santa Coloma de Gramenet

26/04/2013 Cultura
Relligar el país amb Espriu, Estellés i Rosselló-Pòrcel Relligar el país amb Espriu, Estellés i Rosselló-Pòrcel

El Grup de cultura del Centre Excursionista Puigcastellar, va organitzar el 14 d'abril un acte d'homenatge a tres poetes dels països catalans: Salvador Espriu i Bartomeu Rosselló-Pòrcel en el centenari del seu naixement, i a Vicent Andrés Estellés en el 20è aniversari de la seva mort.

L'acte va consistir en una lectura de poemes i unes cançons a l'auditori de Can Roig i Torres. Gramenet TV ho enregistrar i ha editat tres vídeos, cada un d'ells dedicat a un poeta. Avui fem la difusió del vídeo on es recullen les lectures de Bartomeu Rosselló-Pòrcel.

Relligant la nació

Tot i que d'una manera institucionalitzada cada un dels tres territoris ha declarat any als seus repectius "poetes", ho veiem als actes i la majoria de mitjans, el poble com sempre trenca les fronteres i es se'ls fa seu, relligant la nació.

Bartomeu Rosselló-Pòrcel, va morir de tuberculosi als vint-i-cinc anys i l'impacte de la seva obra, breu però densa, va ser considerable en els autors joves de la generació de la guerra (Salvador Espriu, Josep Palau i Fabre). Posteriorment, rapsodes i cantants, com Maria del Mar Bonet i Celdoni Fonoll, entre d'altres, han recitat o musicat els seus poemes.

Fa uns dies van publicar el vídeo on es recullien les lectures de Vicent Andrés Estellés.

 

Valora
Rànquings
  1. "Temps de mobilització"
  2. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  5. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  6. Treballadors per la Independència de l'ANC s'han concentrat davant del Foment del Treball
  7. La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat
  8. Cal repensar el model sindical
  9. Ai, Castella castellana, no t’hagués conegut mai!
  10. La manifestació de la Intersindical a Barcelons aplega centenars de persones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid