Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#nopaguem
Ocupen un autobús a Barcelona per denunciar l'augment de les tarifes del transport públic

Fan una crida a realitzar una jornada de desobediència civil ,el proper dimecres,  sota la consigna "organitzat i cola't".

06/01/2013 Res-pública
Ocupen un bus turístic per presentar la campanya #nopaguem Ocupen un bus turístic per presentar la campanya #nopaguem

Membres de la plataforma ciutadana #nopaguem van ocupar, ahir al migdia, un autobús turístic a Barcelona en protesta per l'increment de les tarifes del del transport públic. Amb l'acció es donava el tret de sortida de la campanya i es va convidar a la ciutadania a no pagar el bitllet el proper dimecres en una acció de “desobediència civil”.

Amb aquesta campanya, la plataforma vol denunciar com les mesures d’ajust econòmic serveixen com a excusa per, entre altres, augmentar taxes, tarifes i serveis que són majoritàriament utilitzats per les classes populars i necessaris per estudiar, treballar, cercar feina o desplaçar-se per d’altres motius quotidians. Mentre, "l’austeritat és imposada per uns governs que segueixen mantenint privilegis i fan pagar els plats trencats a les de sempre, a les treballadores, ja sigui amb encariment de transport o de l’aigua", remarca.

L'acció d'ahir, va ser convocada expressament en un bus turístic per denunciar el model de ciutat encarada als turistes i als interessos comercials i no al veïnat. Tot puntualitzant, que no es pot oblidar que mentre el servei del bus turístic resta intacte es retallen els autobusos de barri. Durant la protesta, es va demanar també la readmissió del conductor d'autobusos de TMB acomiadat Andreu de Cabo.

En questa línia, es va llançar la següent convocatòria des de #NoPaguem, tot esperonant que d’altres persones s’hi sumin o en realitzin de similars a prop dels seus llocs de feina o residència. L’acció serà el dimecres a les 19h al vestíbul principal de l’estació de plaça Catalunya. S’espera que aquesta convocatòria segueixi desembocant en més mobilitzacions en contra de l’augment del cost de la vida (transport, aigua, etc.).

Objectius de la campanya

La campanya aposta per la gratuïtat per a persones en situació d’atur o pobresa; la tarificació social per a persones jubilades, estudiants i infants; la no a l’augment dels preus del transport sota cap circumstància; la recuperació de la gestió pública de totes les companyies de transport; per cap acomiadament ni disminució salarial i laboral als treballadors de Metro i Bus i per la readmissió d’Andreu De Cabo, treballador de TMB acomiadat per denunciar la malversació dels directius de TMB.

Cal recordar que la T-10, el bo de deu viatges i que és el més utilitzat, ha passat a costar 9,80 euros per a una zona, un 3,7% més. L'abonament T-50/30 és el que ha experimentat un augment relatiu més significatiu, ja que ha passat a costar 39,20 euros el d'una zona, un 4% més.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  8. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  9. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid