Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
9 d'Octubre
El País Valencià prepara la Diada Nacional

Els moviments i organitzacions independentistes del País Valencià preparen la Diada en aquest nou curs polític que comença

04/10/2012 Política

Com tots els anys, el 9 d'Octubre, es celebra la Diada Nacional del País València en què es commemora la cita històrica de l'entrada de les tropes catalanes a la ciutat de València, al comandament de Jaume I, l'any 1238 segons ens expliquen les cròniques.

Els moviments i organitzacions independentistes del País Valencià preparen la Diada en aquest nou curs polític que comença. D'una banda el Correllengua, a l'igual que altres anys recorre el territori valencià, una festa lúdica i reivindicativa per la llengua i els drets nacionals que any rere any es realitza a diverses comarques del País Valencià i que aplega nombroses activitats tot acabant en la manifestació del 9 d'Octubre a València.

Gandia

Dins l'esmentat Correllengua una parada obligatòria és Gandia, on el proper divendres, 5 d'octubre, des de la Fundació Casal Jaume I de la Safor-Valldigna i ACPV s'organitzaran les activitats corresponents al Correllengua amb jocs populars i tallers per als xiquets i xiquetes.

Per donar pas a les huit de la vesprada a la tradicional cercavila de cultura popular que arranca des del mateix Casal i recorre alguns dels principals carrers de la capital de la Safor i que contarà amb les actuacions del Grup de danses Roda i Volta, la Muixeranga de la Safor, la Muixeranga de Pego (Marina Alta), la Colla de Dimonis “Fem fredat” de Simat (la Safor), la Colla de Dolçainers i Tabaleters de la Safor i la Xaranga “El Rebrot”.

Acabada la cercavila, la jornada tindrà la cloenda amb un sopar popular i amb el concert de Toni de l'Hostal, Obrint Pas, que actuarà en acústic i Alterkat.

Val a dir que tradicionalment la cercavila conta amb la participació de l'esquerra independentista saforenca, amb les organitzacions Arran, Endavant-OSAN i Independentistes de la Safor.

Alcoi

També la capital de l'Alcoià acollirà actes del Correllengua en aquest any Fuster. La flama del Correllengua recorrerà la ciutat el proper dissabte, 6 d'octubre, on eixirà en cercavila des de l'ajuntament fins la “Glorieta”, acompanyada per la Cucafera i els gegants i nanos del grup de Sant Jordi, dels balladors i balladores del “Carrascal” i pels dolçainers i tabaleters dels grups “Barxell”, “La cordeta”, “La degollà”, “Sant Jordi” i “Sol major”.

Tot i que aquests actes no seran els únics que es donaran a la comarca de l'Alcoià amb motiu de la Diada nacional, ja que a l'igual que en molts altres pobles, els col·lectius locals organitzen també actes reivindicatius, com és el cas de Banyeres de Mariola (l'Alcoià), on el Col·lectiu Serrella, que ha celebrat recentment el 15 aniversari de la seua revista, “Barcella”, organitzarà un sopar i una festa commemorativa de la Diada el proper divendres, 5 d'octubre.

Manifestació a València

Com és tradicional, els actes del Correllengua finalitzen a València, amb la manifestació que recorre alguns dels principals carrers de la capital de l'Horta, convocada per la Comissió 9 d'Octubre. Manifestació que compta amb la convocatòria realitzada per l'Esquerra Independentista, que portarà per lema en el seu bloc “Independència, Socialisme, Feminisme”, aquest bloc estarà format per l'organització juvenil Arran, Endavant-OSAN, els sindicats SEPC i la COS, i l'organització antirepressiva Alerta Solidària.

Participació de “Nosaltres els Fusterians”

Enguany si més no, la marxa reivindicativa contarà amb la presència d'un nou protagonista, i és la participació amb pancarta pròpia de la iniciativa “Nosaltres els fusterians”, que aplega ERPV, PSAN, SI i MDT, que tot i participar any rere any serà la primera vegada que ho facen sota la meixa pancarta. El lema utilitzat pels “fusterians” serà “Contra l'espoliació i l'explotació. Junts per la independència”, i així ho han fet palés a través del manifest que utilitzaran a la Diada Nacional.

La campanya “Nosaltres, els Fusterians”, és la iniciativa que han engegat aquestes organitzacions per a difondre el pensament polític de Fuster durant aquest 2012, any en què se celebra el 50 aniversari de la publicació de 'Nosaltres, els Valencians' i el 'País Valenciano'.

Des de les quatre forces s'estan realitzant tot un seguit de presentacions arreu del país, però també es participa en altres campanyes coma ara la de “No vull pagar” d'insubmissió als peatges, o el recolzament a la jornada contra la tortura a València, en què es va commemorar els 20 anys de l'”Operació Garzón” contra l'independentisme català.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  8. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  9. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid