Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Espanyolisme
Pintades a Palma contra empreses com Movistar i Carrefour

Dins de la campanya, sota el lema "Que no ens colin un gol: Els Països Catalans no som Espanya"

21/06/2012 Política

En el marc d’una campanya que es duu a terme arreu dels Països Catalans, l’assemblea de Maulets de Palma ha realitzat agitació contra empreses que promocionen l’espanyolisme amb motiu de l’Eurocopa 2012. Les accions han estat en forma de pintades contra empreses com Movistar i Carrefour. Anuncien així la seva participació a la campanya nacional contra l’espanyolisme que porten a terme les organitzacions juvenils de l’Esquerra Independentista Maulets i CAJEI.

El manifest de la campanya, titulat "Que no ens colin un gol: Els Països Catalans no som Espanya" avisa que el jovent independentista ha decidit "plantar cara davant d’aquesta ofensiva disfressada de màrqueting corporatiu d’una selecció esportiva que no és més que una estratègia de dominació política com les que portem resistint des de fa 300 anys".

Segons expliquen, la campanya es basarà en "l'agitació i l'autodefensa davant dels atacs, les individualitats, empreses i polítics que pretenen imposar-nos una vegada més el seu sentiment de pertànyer a l’Estat Espanyol que en cap cas compartim i que, alhora, considerem contrari a les necessitats de les classes populars catalanes".

"La recepta màgica de l'entreteniment mai falla"

El manifest també carrega contra el futbol com a forma de distracció de la població. En aquest sentit, posa de manifest que "l’Estat espanyol fa aigües per totes bandes però sembla que una vegada més els líders polítics, mediàtics i empresarials han trobat la solució per mantenir la, cada vegada més sacsejada, pau social: La recepta màgica de l’entreteniment de masses del futbol mai falla, i menys quan disposes del cavall guanyador".

Així, constaten com setmanes abans de l’inici de l’Eurocopa 2012 ja es va posar en marxa tota la "maquinària propagandística inundant-nos amb productes, espots i promocions de tot tipus amb els colors i la imatge corporativa espanyola". D'aquesta manera, ja de ple en la competició, "la propaganda espanyolista és àmpliament visible en comerços, carrers i demés llocs de socialització i és probable que així sigui fins a final de mes". "L’estratègia és subtil i eficaç, però no per això menys evident als nostres ulls. Pretenen aprofitar l’èxit esportiu d’una selecció triomfadora per a dur a terme una estratègia d’ofensiva espanyolista", apunten.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid