Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vaga general
L'Ajuntament de Martorell debatrà una moció de la CUP per condemnar la repressió

La CUP és l'única formació política que treballa per rebutjar la persecució policial i judicial contra les persones que es van mobilitzar per la vaga general

16/06/2012 Política

Davant la intensificació de la repressió policial contra l'Esquerra Independentista i els sectors més mobilitzats del país, la CUP ha decidit denunciar aquesta persecució també des de les institucions, essent l'única formació política que es posiciona obertament en contra de l'onada criminalitzadora d'Interior i treballa en conseqüència presentant mocions i organitzant protestes al carrer. 

El passat 31 de maig, coincidint amb la detenció massiva de vaguistes, l'Ajuntament de Molins de Rei va aprovar una moció per demanar-ne l'alliberament. Ara, amb les noves detencions perpetrades divendres a Badalona i les més de 2 setmanes que Andreu Curto porta a la presó, la CUP es mobilitza de nou per denunciar la repressió.

Dilluns que ve, el ple municipal de l'Ajuntament de Martorell debatrà una moció contra la repressió policial als Països Catalans que la CUP presentarà a l'espai de participació ciutadana.

La moció constata que "la repressió policial i judicial s’ha incrementat de forma considerable contra totes aquelles persones i organitzacions que es mobilitzen i lluiten contra la pèrdua dels nostres drets nacionals i socials".

El text demana la llibertat immediata d'Andreu Curto i la llibertat sense càrrecs de totes les persones encausades per la vaga del 29-M o pels fets de Mallorca o València. Així mateix, demana a les autoritats policials de les administracions autonòmiques i estatal que aturin la repressió contra aquells sectors socials que lluiten per una societat més justa.

106 detinguts, 48 imputats, una desena d'empresonats

En el marc de l'ofensiva contra els participats a la vaga general, els Mossos d’Esquadra han detingut 106 persones, imputat 46 i n’han empresonat més d’una desena, arribant fins i tot a acusar les detingudes de pertinença a organitzacions criminals. La repressió policial i política ha arribat a extrems com el cas de la Laura Gómez, secretaria d’organització de la CGT, imputada entre d’altres per haver creat un incendi, referent a la crema d’una capsa amb bitllets de mentida. I li demanen 36 anys de presó

També cal destacar la creació d’un web amb fotografies de persones per part del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya, que ha causat molta polèmica per la seva dubtosa legalitat. S’han inclòs fins i tot fotografies de menors d’edat, un d’ells de 15 anys.

L'últim cas de repressió ha estat aquest divendres. Segueix la repressió contra els moviments de l'Esquerra Independentista (CUP i MDT), moviments sindicals no majoritaris (CNT) i mitjants de comunicació (Llibertat.cat) amb la detenció de 6 persones vinculades a moviments que treballen per la transformació social.

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  4. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  5. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  6. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  7. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  8. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
  9. El Sindicat d'Habitatge Socialista atura un autobús turístic a la Barceloneta per denunciar la turistificació i reclamar l'expropiació del Bloc Balboa
  10. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid