Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió policial
"A la UAB hem viscut una escena pròpia del règim franquista"

El SEPC carrega contra Ana Ripoll per haver "militaritzat" la universitat durant el dia d'avui

24/05/2012 Educació

"Aquest dijous 24 de maig a la Universitat Autònoma de Barcelona hem tornat a viure una escena pròpia del règim franquista: l’ocupació del campus per part dels Mossos d’Esquadra, un cos policial torturador". Així ha denunciat el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) el fet que la rectora en funcions, Ana Ripoll, hagi autoritzat l'entrada dels antiavalots al recinte universitari.

El SEPC ha carregat així contra Ripoll perquè mentre es feien piquets a les facultats i els estudiants anaven a votar "la senyora Ripoll ha vist convenient, pel bé del seu relleu a l'equip de govern, militaritzar la UAB".

El sindicat ha remarcat que Ripoll "brilla per la seva mala gestió de la universitat i per la seva manca de responsabilitat constant amb la comunitat educativa". "Una rectora que retalla la massa salarial dels professors, del PAS i augmenta les taxes pel Campus Virtual, per la matrícula i que no accepta la democratització dels òrgans de la universitat així com expedienta estudiants a tort i a dret", manifesta.

Antiavalots al campus

En el marc del tercer dia consecutiu d’una vaga convocada a nivell de tot el campus per aturar l’augment del 66% de les taxes universitàries i coincidint amb les eleccions al Rectorat, els piquets i accions que hi havia previstos s'han vist alterats per les forces policials.

Una vintena de furgones dels antiavalots han circulat pel campus, mossos de paisà s'han passejat per les facultats i la brigada mòbil ha custodiat els accessos dels Ferrocarrils de la Generalitat. Els estudiants també han tingut durant una bona estona un helicòpter sobrevolant el campus, com ja passar el passat 22 de maig.

Després de moments de tensió, el moviment estudiantil de la UAB ha convocat una manifestació a la Plaça Cívica a les dotze del migdia que ha pujat fins el Rectorat on s'hi han dut a terme accions que plasmen el malestar que genera la presència dels Mossos d'Esquadra als centres educatius.

Per tots aquests fets, el SEPC ha exigit la immediata dimissió de Ripoll i la retirada de l'esfera pública de l'administració catalana així com "un reconeixement públic de l'error que ha estat portar els Mossos d'Esquadra a la UAB". També exigeix la immediata retirada de tots els expedients oberts a estudiants de Bellaterra per fer talls de carretera a l'AP-7, Ferrocarrils de la Generalitat i relacionar-los amb la Festa Major de l'any 2011 ja que considera que cap dels fets és condemnable.

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  5. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  6. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  7. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  8. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid