Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Impunitat
L'Ateneu Popular de Palma pateix un atac feixista en plena Diada

El col·lectiu denuncia la impunitat de què gaudeixen els grups d'ultradreta a Mallorca enfront de l'excessiu control contra organitzacions reivindicatives

03/01/2012 Drets i Llibertats
L'Ateneu Popular de Palma va ser atacat en plena celebració de la Diada de Mallorca. El passat 30 de desembre uns individus van intentar rebentar l'entrada del local del col·lectiu. Si bé les agressions que havia patit en ocasions anteriors havien estat pintades i accions menors, aquest cop han anat més enllà i han intentat trencar els vidres de la porta d'entrada i del finestral que dóna al carrer, segons han explicat des de l'Ateneu.

Arran de l'agressió, l'Ateneu ha denunciat la impunitat que regna a Mallorca envers els grupuscles ultradretans: "Mentre els moviments populars i l’Esquerra Independentista de Mallorca pateixen la persecució i pressió policial amb més força que mai, la policia mai no ha fet res per aturar les agressions feixistes".

En aquest sentit, recorda que hi ha hagut pintades al Casal Popular Voltor Negre, agressions a persones relacionades amb les moviments socials, a les acampades del 15-M, o fins i tot una bomba fa uns anys a la seu de la CGT i que mai no s'ha fet res per perseguir els agressors. "Això mostra la permissivitat que el sistema atorga al feixisme i les seves agressions", alerta, i avisa que mentre el nou delegat de Govern espanyol, José María Rodríguez, i la policia no actuïn "seran còmplices del feixisme i la violència".

"És vergonyós que la manifestació independentista de la Diada pateixi una pressió policial extrema i que en canvi els feixistes puguin atacar amb total impunitat als moviments populars de Palma i els seus espais", manifesta en referència a la deproporcionada presència policial que impera en protestes de caire reivindicatiu.

Pel col·lectiu, agressions feixistes com les que han patit "no fan més que reafirmar-nos en la necessitat de construir espais de contrapoder popular que s’oposin al sistema polític que governa la nostra ciutat i que tolera les agressions espanyolistes".
Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs ha publicat un nou llibre “Demòtica. Autoorganització del poble”.
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. Francesc Vilà tindrà una placa dedicada a l’Espluga de Francolí
  10. Estrena del primer himne republicà català: "La Campana" de 1838
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid