Enquesta

La privatització de serveis bàsics com l'energia elèctrica ha provocat el desgavell de la xarxa després de la nevada?
 

Documentació

Per Xavier Gispert Zegrí. Publicat a la secció d'Opinió de L'Accent núm. 172.

laccent172Propaganda: discurs persuasiu destinat a modificar les actituds i la conducta de l'opinió pública (definició del Diccionari de l'IEC referent al sector de la comunicació). Malgrat això, el de propaganda és un concepte essencialment mal sonant, gairebé pejoratiu. El significant està molt allunyat del seu significat. Quan hom parla de propaganda, altri entén manipulació. Un altre concepte, el de manipulació, mal sonant.

Llegeix més...

Per Josep Maria Terricabras. Publicat al seu portal l'u de març de 2010.

josep_maria_terricabrasAquests darrers dies uns esdeveniments de certa confrontació entre immigrants i autòctons de Salt, al Gironès, han omplert pàgines i hores de mitjans de comunicació. Em sembla que convé que hi reflexionem honestament.

En primer lloc m’admira que s’hagin fet tants crits i esgarips públics per aquests fets. No em puc estar de pensar que, com en el cas inflat de Vic, hi ha persones i grups interessats a utilitzar la immigració per atiar la confrontació social. I tampoc em puc estar de pensar que alguns ho fan servir per fer veure que a Catalunya hi ha molta xenofòbia i racisme.

Llegeix més...

Per Mar Valencillos. Publicat a Canalsolidari.org el 2 de març de 2010.

pollosEls mitjans parlen de conflicte xenòfob a Salt. El Govern respon en termes de seguretat i el conseller d’Interior diu que el problema és que els reincidents no ingressen a presó. Promet més policies i càmeres de seguretat, però sembla que els delictes no han augmentat els darrers mesos.

Llegeix més...

Llistat de titulars





 
La Costera lidera les taxes d'atur al País Valencià PDF a/e
dimarts, 09 febrer 2010
oficinaaturEn total, la Costera té 7.460 persones en situació de desocupació, el que suposa un 10'08% del total de la població. La Vall d'Albaida supera aquesta xifra, cal destacar que també té més població, amb 8.420 persones sense treball, el que és un 9'02% del total.
La Costera és un dels territoris que supera amb escreix la pujada de l'atur situant-se en un 4,41% més que la mensualitat anterior amb un augment de 315 aturats.

Amb aquestes xifres, la comarca es col·loca per damunt de la mitjana al País Valencià que en gener ha estat del 3'29%. A altres indrets com la Vall d'Albaida s'ha patit un augment de 183 aturats (un increment del 2'22 %).

La ciutat de Xàtiva ha estat, sens dubte, una de les causants d'aquest desgavell a les xifres de l'atur de la seua comarca, ja que a la capital s'han registrat 164 persones desocupades més que el mes anterior.

L'anàlisi per sexes mostra que este mes l'atur masculí ha crescut quasi al mateix nivell que el masculí, en la Costera s'ha produït un increment de 174 homes i un augment de 141 dones, mentre que en la Vall d'Albaida ha augmentat tant el masculí (102 homes més) com el femení (81 dones més).

Per sectors, el dels Serveis és el que més persones deixa sense treball: 204 a la Costera i 121 a la Vall d'Albaida. La Construcció encara ha deixat petjada en els costeruts, ja que ha deixat en l'atur a 74 persones, front als 33 de la Vall d'Albaida.

Font: Aramultimèdia.com

 

Per saber-ne més:

Les dades d'atur relatives a l'Alcoia, la Foia de Castalla i el Comtat: La destrucció d'ocupació es ralenteix a l'Alcoià i la Foia

Gairabé 450.000 aturats més al sud de l'Albera a l'acabar el 2009 

Els Països Catalans ja superen el milió d'aturats/des  Llibertat.cat

 

2009: Més de sis mil ERO autoritzats que afectaran a més de 175.000 treballadors al sud de l'Albera Llibertat.cat

L'atur a Catalunya Nord assoleix el 13% al darrer trimestre del 2009  Llibertat.cat

 

 

 
Imatge petita dels Països Catalans

Entrevista

"Fou l’independentisme d’esquerres qui més arriscà en l’enfrontament al règim (...)"

juvill_dalmauEntrevista a Pau Juvillà i Ferran Dalmau, autors del llibre EPOCA, l’exèrcit a l’ombra, novetat editorial d’El Jonc

-Quan us vàreu començar a interessar per l’experiència d’EPOCA i la xarxa de resistència del FNC?


Ferran: En part per la relació personal amb alguns dels protagonistes, però cal reconèixer que el tema de la memòria política de l’independentisme és un tema que sempre ens ha interessat i també a Edicions el Jonc, en tant que instrument al servei d’aquest espai polític i també de la recuperació i divulgació de la seva història.

Pau: En gran part fou la nostra relació personal amb alguns dels que en formaren part ens va impulsar a escriure el que fou EPOCA. També la desmemòria que existia sobre el mateix FNC i sobre militants de pedra picada com fou el Joan Culleré a Lleida, a qui la CUP va retre un homenatge l’any passat, ens va convèncer que calia escriure aquestes experiències ara que molts dels qui en formaren part encara poden explicar-ho.

Llegeix més...
 

Humor amb llibertat

Memòria històrica

Jaume Fortuny: l'intent d'alliberar Lluís Companys

jaume_fortuny

 Per Agustí Barrera i Puigví, historiador i membre de la CUP d'Arenys de Munt

Jaume Fortuny i Fontanet  ( l’Hospitalet de Llobregat, 12/10/1917- Ripollet 01/04/1988): Neix al barri de la Torrassa. La seva  militància a Esquerra Republicana de Catalunya ERC i a la CNT obeeix a la consciència  de molts obrers de la doble  opressió com a catalans i com  a treballadors.


Quan el cop d’estat feixista de l’exèrcit, sortí a lluitar com a sindicalista llibertari i com a seguidor de Francesc Macià.

 

Sindicació