Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
"Tanquem Cofrents" lliura una corona funerària a l'alcalde de Zarra

Dissabte passat, la plataforma Tanquem Cofrents va lliurar a l'alcalde de Zarra, una corona funerària, simbolitzant el que això representa per als habitants d'aquesta petita població i de tota la comarca, i de forma més general per al conjunt dels valencians.

La Plataforma recorda que les Corts Valencianes es van manifestar en contra de la ubicació d'una instal·lació d'aquest tipus en el nostre territori. (Vídeo de l'acció)

 

09/02/2010 00:48 Territori
Per a la plataforma, la ubicació d'aquests milers de tones de residus altament radioactivos en la comarca suposaria una condemna definitiva per a la mateixa, sumant-se a la desgraciada presència de la central atòmica de Cofrents, a pocs quilòmetres. És a més paradoxal que quan queda un any per a la fi de la vida útil de la central (any 2011) en el qual tancarà les seves portes, l'alcalde de Zarra decideixi instal·lar un cementiri de residus radioactivos que perllongaria la seva presència durant la resta del segle. "Estem parlant de milers de tones de les substàncies més tòxiques i perilloses que existeixen, i que ho seguiran sent durant centenars de milers d'anys", segons la plataforma.
 
Per aquest motiu, membres de Marfull/Agró i la Plataforma Tanquem Cofrents, van fer el lliurament a l'Ajuntament de Zarra d'una corona funerària, dirigida a l'alcalde, "que és capaç de sacrificar als seus ciutadans durant generacions, ja que compromet tant la vida dels actuals veïns com la dels futurs".
 
Tanquem Cofrents tractarà d'evitar el trasllat a la comarca de la Vall d'Aiora dels milers de metres cúbics d'aquests residus tan perillosos i demana que es compleixi el compromís electoral del govern de presentar un calendari per al tancament definitiu de totes les centrals nuclears espanyoles, i més concretament que no renovi el seu permís de funcionament a l'obsoleta central nuclear de Cofrents. 
 
Transportar aquests residus, milers de quilòmetres per tot l'estat, des de les centrals nuclears que actualment els emmagatzemen, seria especialment perillós. Aquest transport suposaria centenars de trens i camions de gran tonatge que passarien per zones densament poblades com València i Castelló.
 
Tanquem Cofrents recorda que les Corts Valencianes es van manifestar en contra de la ubicació d'una instal·lació d'aquest tipus en el nostre territori. En aquest sentit, vam demanar als partits polítics que van donar aquesta resolució que reiterin ara aquesta postura i actuïn per a impedir aquesta instal·lació. 
 
Per saber-ne més:
Ascó i Zarra en lluita pel territori [Seguiment informatiu] 
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  8. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  9. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid