Enquesta

Aconseguirem la independència nacional sense el suport dels sindicats?
 

Documentació

Per Marc Garcia. Publicat a la secció d'Opinió de L'Accent num. 170

laccent170Els polítics saben que tota estratègia que vulgui triomfar, li calen elements claus: l'organització, la caixa i la propaganda. A cada partit hi ha els seus especialistes, els Madí, Puig, Zaragoza i Iceta, ho saben molt bé. Quan un candidat tria determinades persones per materialitzar el seu projecte, ens diu en certa manera quin projecte vol construir.

 

Llegeix més...

Editorial de La Véu núm. 90

veu90La manera com l’Esquerra Independentista ha abordat fins ara les consultes per la independència permet constatar els avenços i les mancances del conjunt del moviment. Com a avenç es podria assenyalar el fet que la majoria de l’Esquerra Independentista ha vist la necessitat d’implicar-se a fons en la seva preparació, és a dir, d’estar amb el Poble amb majúscules. En alguns llocs fins i tot s’ha assumit el paper de ser al capdavant de la mobilització. En aquest sentit, doncs, es pot dir que el moviment, especialment la CUP, ha sabut reaccionar davant l’envit que suposa aquesta mobilització de masses per la independència sense precedents.

Llegeix més...

Per Pau Ginés i Sánchez, membre de l'Agrupació d'Arquitectes Sostre. Publicat a Levante-EMV el 28 de gener de 2010.

Durant l'últim trimestre del 2009 l'Agrupació d'Arquitectes Sostre Arquitectes per l'Habitabilitat Bàsica, la Cooperació i el Desenvolupament Sostenible, pertanyent al Col·legi Oficial d'Arquitectes de la Comunitat Valenciana, va col·laborar en la Campanya "Recuperem el Princesa, reviscolem el barri" impulsada per diversos col·lectius relacionats amb el barri de Velluters com Endavant (OSAN), Ca Revolta i l'associació de veïns El Palleter.

Llegeix més...

Torre de Guaita

Diada de Mallorca 2010 
ActePoliticMallorca2010.6.JPG
Acte polític de la diada de Mallorca
 
Participa-hi, envia'ns imatges sobre 'Diada de Mallorca 2010'.

Llistat de titulars





 
Gent de Gramenet: "Cal dir finalment que la política està malalta i molt concretament el PSC" PDF a/e
dimecres, 28 octubre 2009
Gent de Gramenet: "Cal dir finalment que la política està malalta i molt concretament el PSC" La roda de premsa s'ha hagut de realitzar enmig de la Rambla de Sant Sebastià per causa de la quantitat de persones i mitjans assistents - Desprès s'ha improvisat una manifestació anticorrupció i antiespeculació cap a la plaça de la Vila
"El fet que Bartomeu Muñoz hagi estat 26 anys regidor i 28 anys Primer Secretari de la comarca ens pot ajudar a entendre com es pot arribar a aquestes situacions", remarca el comunicat de Gent de Gramenet que va repartir ahir al vespre, un cop acabada la roda premsa. La nota reflecteix la satisfacció per la intervenció de la justícia, ja que moltes entitats havien denunciat públicament possibles delictes de caire urbanístic i especulador. A més a més, "La nostra satisfacció és més gran quan només nosaltres sabem fins a quin punt  hem estat menystinguts, ignorats, perseguits i insultats per ser de les poques entitats i moviments que ens hem atrevit a verbalitzar públicament aquesta situació". Fa anys que Gent de Gramenet ha anat publicant a la web un recull d’estudis i informes on es perfilava un entrellat d’interessos que forçosament apuntava a presumptes irregularitats. (vídeos: Marxa contra l'especulació, dues-centes persones davant l'Ajuntamental matí,)
 

 

 

Per la seva banda, 'Ajuntament publica un breu comunicat institucional on manifesta que "té el màxim respecte a la presumpció d'innocència" i diu que ara el més important és "la preservació de la dignitat, la transparència i la imatge d'honestedat de l'Ajuntament"

Per saber-ne més

Detenen l'alcalde de Santa Coloma i dos exalts càrrecs de Pujol per presumpta corrupció urbanística

Comunicat informatiu de l'alcalde de Sant Andreu de Llavaneres

Grup del Facebook que demana la dimissió de Bartomeu Muñoz 

 

 
Imatge petita dels Països Catalans

Entrevista

"El Cas Pretòria (...) ha fet que molta gent s'animés a entrar dintre del moviment"
peponio7Antoni Jaumandreu i de Balanzó "Peponio",  Portaveu de Gent de Gramenet i militant del moviment social de la ciutat.
Llegeix més...
 

Memòria històrica

Magí Colet: el FNC i la Catalunya resistent

mag_coletPer Agustí Barrera i Puigví, historiador i membre de la CUP d'Arenys de Munt

Magí Colet i Mateu (Vila-rodona (Alt Camp) 1909- Sabadell (Vallès Occidental) 1978).
Baixet, rabassut, amb una figura compacta, feia sensació de solidesa, sempre vestit de manera molt pulcra, les sabates enllustrades i unes ulleres amb uns vidres verd-fosc, que li protegien els ulls cansats.

En Magí Colet no era un teòric, un home de reunions, més aviat tot el contrari, un home d’acció, com molts dels militants del Front Nacional de Catalunya (FNC) de primera hora, amb un discurs clar i sense embuts que inspirava confiança i donava seguretat.

 

Sindicació