Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Amnistia Internacional denuncia l'incomunicació espanyolista

Exigeixen de nou a l'Estat espanyol que posi fi a la incomunicació en un informe fet públic anit.

Amnistia Internacional (AI) ho té clar: «Cap altre país de la Unió Europea manté un règim de detenció amb restriccions tan severes als drets de les persones detingudes». Una afirmació que recull en un informe que censura que una persona detinguda «desaparegui durant dies». Per això, demana al Parlament espanyol que derogui la legislació existent sobre la detenció incomunicada i garanteixi la protecció dels drets dels arrestats.

15/09/2009 22:49 Internacional
Amnistia Internacional va fer públic en la nit d'ahir un informe en el qual s'assegura que «Espanya ha de posar fi a la pràctica de la detenció en règim d'incomunicació, que viola els drets de les persones privades de la seva llibertat».
En la seva presentació, Nicola Duckworth, directora del Programa per a Europa i Àsia Central d'Amnistia Internacional, va assenyalar que «és inadmissible que en l'Espanya actual una persona detinguda per qualsevol raó desaparegui durant dies, com empassada per un forat negre. Aquesta falta de transparència pot utilitzar-se per a ocultar violacions de drets humans». El major problema és que els successius governs espanyols no només no han pres cap mesura per a eradicar la incomunicació malgrat les crides realitzades des de fa més de deu anys per organismes de l'ONU i del Consell d'Europa (concretament en 1995, 1997, 2002, 2003 i 2008), sinó que «han actuat en sentit contrari».
Segons un estudi realitzat per AI i publicat amb el títol «Espanya: sortir de les ombres. És hora de posar fi a la detenció en règim d'incomunicació», l'actuació de les autoritats espanyoles incompleix fins a un total de set pactes, convenis i regles internacionals que tracten de garantir els drets de les persones detingudes.  
* Amplieu informació a l'edició del GARA de hui.
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  9. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid