LES CANDIDATURES ALTERNATIVES DEL VALLÈS – CAV – PRESENTEN LES AL•LEGACIONS AL PLA TERRITORIAL METROPLITÀ DE BARCELONA (PTMB)
Representants de diverses organitzacions de les CAV han acompanyat el conseller comarcal Jacint Padró a la seu de Correus per presentar les al•legacions al Pla Territorial Metropolità de Barcelona.
Les al•legacions persegueixen els següents objectius d’acord amb el model territorial i de mobilitat que les CAV defensen:
• Evitar la fragmentació dels espais naturals i garantir la continuïtat dels ecosistemes.
• Preservar els espais naturals i impulsar el Parc Agrícola del Vallès.
• Potenciar la xarxa ferroviària com a element principal de la mobilitat regional i comarcal.
• Contenir la xarxa viària, invertint en la millora de l’existent i la supressió dels peatges.
• Apostar pel tramvia com a mitjà de transport complementari local i comarcal.
• Fomentar les Vies verdes com a complement de la comunicació entre municipis.
Els principals temes que plantegen les al•legacions són:
Sobre les infraestructures ferroviàries
• Prioritzar la construcció de la línia Orbital ferroviària Martorell – Sabadell - Granollers.
• Prioritzar les noves línies dels FGC de Sabadell a Castellar del Vallès; la de Polinyà i Granollers i la nova línia a l’Hospital de Terrassa i Terrassa .
• Evitar la construcció del nou túnel d’Horta construint la nova línia pel Turó de Montcada.
• Nova ubicació de l’estació de RENFE a Barberà del Vallès per millorar el servei.
Sobre les infraestructures viàries
• Millora i ampliació de les carreteres comarcals: B-124; B-1403; C-243; C-155; C-140; C-59.
• Eliminar peatges de les autopistes de la regió metropolitana.
• No a la construcció del Quart Cinturó, de la Ronda Est de Sabadell entre la carretera de Castellar i la C-155 a Polinyà; les Rondes de Sant Cugat i de Ripollet; el Vial de Ronda de Cerdanyola del Vallès i la Interpolar Castellbisbal – Granollers.
Sobre les infraestructures de ferrocarril lleuger
Proposem la construcció de les noves línies de Tramvia:
• Cerdanyola - Barberà del Vallès – Sabadell – Terrassa per la N-150
• Barberà del V. – Badia del V. – Sant Pau de Riu-sec – Sabadell RENFE sud.
• Circumval•lació de Sabadell RENFE sud – Plaça Espanya – Ronda Europa – Can Gambús.
• TramVallès Montcada – Ripollet – Cerdanyola – UAB – Sant Cugat del V. – Cerdanyola del V.
Sobre la xarxa de camins i carrils bicicleta
La millora de les infraestructures i de la mobilitat urbana i interurbana s’ha de complementar amb l’habilitació de carrils segurs per a bicicletes i vianants.
• Camí Verd de Sabadell - Sant Quirze del Vallès – Cerdanyola - Sant Cugat i Rubí.,
• Del Ripoll al mar de Castellar del Vallès – Sabadell – Barberà del Vallès – Ripollet – Montcada – Santa Coloma i Sant Adrià seguint els rius Ripoll i Besòs.