Enquesta

Aconseguirem la independència nacional sense el suport dels sindicats?
 

Documentació

Per Marc Garcia. Publicat a la secció d'Opinió de L'Accent num. 170

laccent170Els polítics saben que tota estratègia que vulgui triomfar, li calen elements claus: l'organització, la caixa i la propaganda. A cada partit hi ha els seus especialistes, els Madí, Puig, Zaragoza i Iceta, ho saben molt bé. Quan un candidat tria determinades persones per materialitzar el seu projecte, ens diu en certa manera quin projecte vol construir.

 

Llegeix més...

Editorial de La Véu núm. 90

veu90La manera com l’Esquerra Independentista ha abordat fins ara les consultes per la independència permet constatar els avenços i les mancances del conjunt del moviment. Com a avenç es podria assenyalar el fet que la majoria de l’Esquerra Independentista ha vist la necessitat d’implicar-se a fons en la seva preparació, és a dir, d’estar amb el Poble amb majúscules. En alguns llocs fins i tot s’ha assumit el paper de ser al capdavant de la mobilització. En aquest sentit, doncs, es pot dir que el moviment, especialment la CUP, ha sabut reaccionar davant l’envit que suposa aquesta mobilització de masses per la independència sense precedents.

Llegeix més...

Per Pau Ginés i Sánchez, membre de l'Agrupació d'Arquitectes Sostre. Publicat a Levante-EMV el 28 de gener de 2010.

Durant l'últim trimestre del 2009 l'Agrupació d'Arquitectes Sostre Arquitectes per l'Habitabilitat Bàsica, la Cooperació i el Desenvolupament Sostenible, pertanyent al Col·legi Oficial d'Arquitectes de la Comunitat Valenciana, va col·laborar en la Campanya "Recuperem el Princesa, reviscolem el barri" impulsada per diversos col·lectius relacionats amb el barri de Velluters com Endavant (OSAN), Ca Revolta i l'associació de veïns El Palleter.

Llegeix més...

Torre de Guaita

Diada de Mallorca 2010 
DSCF1549.JPG
Acte polític EIM
 
Participa-hi, envia'ns imatges sobre 'Diada de Mallorca 2010'.

Llistat de titulars





 
L'Esquerra Independentista homenatja Toni Villascusa a València PDF a/e
divendres, 24 juliol 2009

L'esquerra independentista homenatja Toni Villascusa a ValènciaL'acte de dilluns al cementiri de Quart de Poblet va tenir la seva continuació ahir dijous a l'Ateneu Popular del Botànic de València

L'acte va començar amb una intervenció d'un membre de l'Ateneu Popular, fent una crida a prosseguir amb la lluita per uns Països Catalans independents i socialistes.  Seguidament, un company d'Alerta Solidària va exposar davant el públic assistent el context històric del personatge al qual retem homenatge, la gran repressió que es va patir en eixa època, durant el postfranquisme al Moviment Català d'Alliberament Nacional (MCAN), els Comitès de Solidaritat Catalana, els naixements de projectes polítics com l'MDT o la consolidació d'altres com el PSAN (al qual va militar en Toni) i les accions de Terra Lliure.

En una de les quals va morir per accident  Antoni Villaescusa, a Alzira (la Ribera) quan anava a posar un artefacte explosiu a un edifici de l'INEM com a protesta per les agressions que pateixen les classes populars. Aquesta llavor antirepressiva va germinar en Alerta Solidària.  Citant una de les frases del company d'Alerta Solidària: “Si la repressió ens atura, nosaltres ens rebel·larem” .

toniviA continuació, va parlar un jove en representació  de les organitzacions de joves CAJEI, Maulets i SEPC. Aquest va manifestar la necessitat de seguir amb el projecte independentista i socialista de part de tothom, tant militants com gent del carrer, perquè la lluita no s'acaba a les xerrades, actes o concerts, sinó que s'ha de seguir fent front a les agressions per part de l'Estat espanyol i francès i les directrius destructives que imposa la Unió Europea. Un  parlament també emotiu enaltint de nou la lluita social pels Països Catalans. 

Per últim, en Josep Guia, va començat el seu parlament explicant la biografia d'en Toni, la militància que féu al PSAN abans de militar a Terra Lliure, i al mateix temps feia paral·lelismes amb la vida de Josep Romeu, un altre lluitador.       

Es va arribar a batejar la dècada dels '80 com “La dècada de Terra Lliure”, perquè va provocar un augment de la consciència nacional i de classe, al mateix temps que creixia la repressió contra el MCAN. La propaganda política armada fou portada a terme mitjançant accions contra seus i edificis que eren simbologia ocupant, com bé seus de Governació, de l'INEM (abans esmentat) i altres edificis no massa afins a la nostra causa. Aquests actes ajudaren a augmentar la visió independentista i d'unitat nacional. Gràcies a Toni Villaescusa, Terra Lliure fou implantada a tot el territori nacional peninsular, ja que fou el primer valencià en formar part d'eixa organització per l'alliberament nacional i social. 

Durant l'acte també es va rendir homenatge Martí Marcó, Fèlix Goñi, Quim Sànchez i Josep Romeu, uns com a precedents i altres com a successors d'en Toni. 

L'acte va finalitzar amb petit debat sobre la lluita per la Independència i el paper de la lluita armada.

 

 

 

 
Imatge petita dels Països Catalans

Entrevista

"El Cas Pretòria (...) ha fet que molta gent s'animés a entrar dintre del moviment"
peponio7Antoni Jaumandreu i de Balanzó "Peponio",  Portaveu de Gent de Gramenet i militant del moviment social de la ciutat.
Llegeix més...
 

Memòria històrica

Magí Colet: el FNC i la Catalunya resistent

mag_coletPer Agustí Barrera i Puigví, historiador i membre de la CUP d'Arenys de Munt

Magí Colet i Mateu (Vila-rodona (Alt Camp) 1909- Sabadell (Vallès Occidental) 1978).
Baixet, rabassut, amb una figura compacta, feia sensació de solidesa, sempre vestit de manera molt pulcra, les sabates enllustrades i unes ulleres amb uns vidres verd-fosc, que li protegien els ulls cansats.

En Magí Colet no era un teòric, un home de reunions, més aviat tot el contrari, un home d’acció, com molts dels militants del Front Nacional de Catalunya (FNC) de primera hora, amb un discurs clar i sense embuts que inspirava confiança i donava seguretat.

 

Sindicació