Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La fiscalia de Tarragona obre diligències per la fuita d'Ascó mentre Montilla intenta tancar l'afer

 La fiscalia de Tarragona ha decidit obrir una investigació per determinar si hi ha indicis de delicte en l'emissió de partícules radioactives que es va produir el novembre passat a la central nuclear d'Ascó. Paral·lelament, diversos mitjans de comunicació indiquen que el conseller Nadal minimitza els efectes de la fuita i Montilla intenta tancar l'episodi donant per bones les destitucions a Ascó I.

24/04/2008 07:11 Territori
Aquestes diligències se sumen a la denúncia que han presentat Greenpeace i Ecologistes en Acció per la mateixa fuita, i a les queixes del treballadors de la planta, que lamenten la manca d'informació i transparència. Per la seva banda el delegat del govern a Tarragona Xavier Sabaté, ha exigit als propietaris de la central, les elèctriques Endesa i Iberdrola, que assumeixin responsabilitats.
 
És evident que creix la intranquil·litat per la fuita de partícules radioactives que es va produir a la central nuclear d'Ascó el passat novembre. A la preocupació que ja han manifestat ecologistes, alcaldes i les escoles que han visitat la planta, ara s'hi ha sumat la dels mateixos treballadors de la central, que denuncien la manca d'informació i de transparència al voltant de l'incident. 
 
I és que si dilluns  el Consell de Seguretat Nuclear va anunciar la contaminació en la càrrega d'un transport de ferralla procedent de la central nuclear, que tenia com a destinació la població de Reus, ahir també es va saber que s'havien detectar partícules radioactives en un turó proper a l'Ebre.
 
Totes aquestes qüestions les analitzarà la fiscalia en el marc de la denúncia que han presentat els col·lectius ecologistes, però també en la investigació que ahir mateix va obrir d'ofici el ministeri públic. L'objectiu és aclarir els fets, tant la fuita de partícules com la posterior gestió de l'incident, i determinar si existeixen responsabilitats.
 
La preocupació dels alcaldes
El Consell d'Alcaldes de la Ribera d'Ebre ha expressat avui la seva preocupació per l'incident d'Ascó, la manca d'informació que tenen i per la imatge que s'està donant de la comarca i de les Terres de l'Ebre en general.
 
Per això han acordat exigir al Consell de Seguretat Nuclear que faci algun "control complementari" que eviti que torni a produir-se un fet com aquest. També demanen una "major transparència" i informació de qualsevol incident que pugui produir-se en un futur.
 
Per saber-ne més:
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  8. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  9. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid