Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La central d’Ascó continua amenaçant les poblacions properes

 El Consell de Seguretat Nuclear ha anunciat avui que 13 alcaldes de la zona d'Ascó que durant la tarda de dilluns van detectar contaminació en la càrrega d'un transport de ferralla procedent de la central nuclear, que tenia com a destinació la població de Reus. Segons han difós des de l'òrgan regulador de Seguretat Nuclear, la ferralla no estava contaminada sinó que es tractava de partícules en material de terra procedent de l'incident ja conegut d'Ascó. Tot i els reiterats accidents en els darrers anys, la central va realitzat tours de visites per a escolars.

22/04/2008 20:47 Territori

Per una altra banda, l'alcalde d'Ascó, Rafael Vidal, ha demanat que es resolgui “tan aviat com sigui possible” la incidència i la situació de manca d'informació en què es troben les persones d’aquest territori i els seus municipis. En la seva opinió, aquest tipus de situacions perjudiquen seriosament la comarca.

Malgrat diversos accidents en aquesta antiga central nuclear han estat notícia en els darrers mesos, la central nuclear d’Ascó va rebre una visita d’escolars el mateix dia en què es va donar a conèixer una altra fuita radioactiva, tal i com van denunciar en el seu dia des del grup Ecologistes en Acció. La informació sobre aquesta perillosa visita escolar, realitzada el darrer 4 d’abril, es va obtenir gràcies a la informació d’una mare que va espantar en conèixer els darrers accidents de la central i la seva perillositat per als escolars que la visitaven. Dies després aquesta entitat ecologista va sol.licitar formalment a la Conselleria d'Educació que informés els centres escolars d'aquests perills, i que els recomanés no visitar més centrals nuclears.

 També avui la Coordinadora per una Nova Cultura de l’Energia (TLN - NCE) ha tornat a  demanar al Parlament de Catalunya que es realitzi un estudi i un debat sobre les implicacions de l’energia nuclear a Catalunya. Aquesta entitat ja va fer públic la setmana passada el lliurament d’una carta personal a cada un dels 135 parlamentaris i parlamentàries de la CAC, en què reiterava la demanda d’un veritable debat, amb un estudi rigorós i en profunditat del que han representat 30 anys d’energia nuclear.

El contingut d’aquesta carta adreçada als electes del Parlament autonòmic el darrer 16 d’abril no ha estat respost fins ara per cap dels grups parlamentaris, tot i la duresa de la seva crítica, amb fragments com aquest:

Hem sentit moltes vegades l’argument de que atès que el tema nuclear és d’àmbit estatal poc hi podeu fer des de Catalunya. També és ben segur que penseu que si alguna responsabilitat hi ha és la dels membres del Govern català. I també podeu dir que, en realitat, no sou una persona lliure, que esteu sotmesa a la disciplina de la força política a la que representeu; però permeteu-nos assenyalar un cert nivell de contradicció ja que, sens dubte, la majoria de les persones que us han votat no estan afiliades a cap força política, amb la qual cosa la vostra situació reflecteix una certa tensió entre la majoria de persones anònimes que us han votat i els vostres companys o companyes de partit.

 Per saber-ne més:

Es detecta una greu fuita radioactiva a la central nuclear d'Ascó I Llibertat.cat

Demanen la paralització de Vandellòs II davant el greu accident del cap de setmana. Llibertat.cat

 

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  8. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  9. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid