Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Jornada de les Llengües marcada per les agressions al català

A partir de l'Any Europeu de les Llengües del 2001, el 26 de setembre s'ha donat a conèixer com a Jornada Europea de les Llengües. Al nostre país aquesta data arriba marcada per les constants atzagaiades contra la llengua catalana, de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó.

En aquest sentit, Somescola.cat ha organitzat una sèrie d'activitats en favor de les llengües i del model d'escola en català, tal com ja va avançar el seu portaveu a Llibertat.cat. D'aquesta manera, la plataforma d'entitats cíviques i educatives segueix activa en la campanya en favor del sistema d'immersió lingüística, a la qual ja s'han sumat desenes d'escoles i més de 33.000 persones a través del web.

26/09/2011 12:27 Llengua
El Dia Europeu de les Llengües, comptarà amb accions a les escoles i amb un acte acadèmic de relleu a l'Aula Magna de la Universitat de Barcelona. L'acció a les escoles es presenta sota el títol "La paraula en català que més estimo". Estan cridats a participar-hi els alumnes, professors i famílies per tal que destaquin la seva paraula preferida en català. Les aportacions es penjaran al web de Somescola.cat per tal de mostrar el suport dels participants als 30 anys del model d'escola catalana.
 

En l'àmbit acadèmic, tindrà lloc a la UB la taula rodona 'Per un país de tots, l'escola en català'. En la taula, integrada per professionals i experts del món educatiu, es parlarà del paper de la llengua en l'escola catalana. En la conversa hi intervindran Joaquim Arenas, pedagog, Montserrat Cortés, professora de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona, Ignasi Vila, professor de la Universitat de Girona i Montserrat Company, mestra. Eugènia de Pagès, catedràtica d'Història i escriptora, moderarà les intervencions.

L'acte tindrà lloc a les 19 h a l'Aula Magna de la Universitat de Barcelona i és obert a tothom. Al llarg del debat es projectarà un vídeo amb els missatges de diversos catalanòfils d'arreu del món a favor del model d'immersió lingüística de Catalunya.

A les Illes, denúncia contra el Govern Bauzá

De la seva banda, l'Obra Cultural Balear (OCB) aprofita aquesta diada per demanar a les institucions europees "que apostin pel multilingüisme com a via per a la construcció d'una Europa més unida". En aquest sentit, l'entitat reitera la seva reivindicació a favor de l'oficialitat de la llengua catalana a les institucions europees.

Per altra banda, l'entitat aprofita la data per exigir a les institucions de les Illes Balears que contribueixin als objectius de Dia Europeu de les Llengües. Això passa, segons l'OCB, per rectificar els pronunciaments i les accions empreses pel Govern Bauzá contra la llengua pròpia de Mallorca, i, ben al contrari, per impulsar mesures a favor del seu ús en tots els àmbits. En aquest sentit, l'entitat denunciarà davant les institucions comunitàries totes les decisions del Govern, el Consell, els ajuntaments o l'estat "que suposin una violació de la Carta Europea de les Llengües Regionals i Minoritàries, aprovada per les Corts espanyoles amb el màxim nivell de protecció durant el govern de José María Aznar".

Per saber-ne més:

Pel català a l'escola, insubmissió i independència!


Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  3. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  6. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  7. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  8. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  9. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  10. El primer Correllengua Agermanat mobilitza més de 180.000 persones arreu dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid