Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP aposta per les noves eines de comunicació per obrir l'Ajuntament al carrer

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Banyoles aposta per utilitzar els nous canals i eines de comunicació i les xarxes socials com a mètodes per incentivar la participació dels veïns de Banyoles i comarca.

La formació considera que les eines 2.0 "són molt útils de cara a facilitar la participació ciutadana" i "donen oportunitat a les administracions perquè recullin de forma ininterrompuda la veu del carrer i puguin traslladar-la a l'Ajuntament". Un dels eixos bàsics de l'actuació de la CUP és, assenyalen, fomentar la participació dels veïns, fet que, asseguren, a Banyoles "és molt necessari perquè tot i ser una ciutat petita els ciutadans decideixen poc sobre com volen que sigui l'espai públic".

25/02/2011 11:21 Comunicació
En aquest sentit, la CUP creu que Banyoles hauria d'abocar-se a la utilització dels nous canals de comunicació, que segons subratlla estan en constant evolució i pateixen una eclosió important a tot el món i serien una bona via, segons la candidatura, per potenciar i millorar les relacions que els ciutadans tenen amb l'administració i amb la vila. La CUP anuncia que hi contribuirà i ja ha posat en marxa una renovació de la seva pàgina web perquè integri eines que potenciïn la participació dels veïns i anuncia que properament n'estrenarà de noves.

Un dels trets definitoris de la CUP és la participació veïnal, la interrelació ciutadana i l'acostament entre el carrer i allà on es prenen les decisions; l'Ajuntament. En aquest sentit, la formació defensa que la participació no s'ha de limitar a anar a votar un cop cada quatre anys, sinó que s'ha de potenciar i fer efectiva els 1.460 dies que dura la legislatura i consolidar-la com un fet indissociable de la presa de decisions col·lectives i d'interès comú. Per la CUP, Banyoles "té una mancança molt important" en aquest aspecte i "pateix un endarreriment notable" pel que fa a la participació dels veïns. A més, lamenta que des de l'administració "la participació s'ha deixat de costat i s'ha potenciat molt poc".

Banyoles present a les xarxes socials

És per això que la CUP ha fet pública la seva decisió d'apostar fermament per la promoció dels nous canals de comunicació com a via per incentivar la participació dels ciutadans banyolins. En aquest sentit, en els darrers dies ha estrenat una pàgina web renovada -que anirà perfeccionant-, amb una interfície més intuïtiva i la incorporació de les noves eines comunicatives i continguts multimèdia, per fer l'espai més dinàmic i interactiu. Així mateix, ha fet el salt a les xarxes socials amb la creació d'un perfil de Facebook i d'una pàgina de Facebook. A més, s'està fent present a la xarxa social Twitter amb el perfil @cupbanyoles i ha creat les etiquetes #plaestany i #banyoles per visualitzar la comunitat banyolina a Internet i unificar totes les piulades que facin referència a la nostra comarca.

D'aquesta manera, la CUP fa una crida a la població perquè faci el salt al digital i aprofiti les noves oportunitats que obren els canals de comunicació a Internet "per interactuar els uns amb els altres, compartir preocupacions i fer arribar reivindicacions a l'Ajuntament".

A banda del component interactiu, la nova pàgina web ha incorporat noves seccions de vídeos i fotografies, enllaços, un recull de les notícies que la CUP genera a nivell nacional, així com una secció d'opinió que s'actualitzarà esporàdicament amb articles de membres de la CUP de Banyoles. El web, a més, esdevé una plataforma per mantenir el contacte amb la CUP a través de les xarxes socials. Tot amb tot, CUP assenyala que en els propers dies donarà a conèixer més novetats a nivell comunicatiu "per tal de potenciar la interacció i fomentar la participació a la xarxa per recollir i donar conèixer propostes que després es puguin vehicular al carrer".

"Les eines 2.0 són transparència"

La CUP decideix així apostar fort pels canals comunicatius que ofereix el terreny digital i reitera la seva intenció d'aconseguir que aquestes eines "vagin anar més enllà, fugin de l'ús merament instrumental o divulgatiu i aconsegueixin esdevenir una via real per aconseguir millores". En aquest sentit, remarca que les eines 2.0 signifiquen "transparència, democràcia" i "representen una magnífica via per obrir l'Ajuntament a la ciutadania i per instar-la a entrar a l'Ajuntament" fent-li arribar propostes, queixes i reivindicacions sobre el seu entorn "i aconseguir així que l'administració sigui el que ha de ser: un altaveu del carrer".

La participació serà, insisteix, "una prioritat al programa electoral que estem elaborant".


Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid