Un dels trets definitoris de la CUP és la participació veïnal, la interrelació ciutadana i l'acostament entre el carrer i allà on es prenen les decisions; l'Ajuntament. En aquest sentit, la formació defensa que la participació no s'ha de limitar a anar a votar un cop cada quatre anys, sinó que s'ha de potenciar i fer efectiva els 1.460 dies que dura la legislatura i consolidar-la com un fet indissociable de la presa de decisions col·lectives i d'interès comú. Per la CUP, Banyoles "té una mancança molt important" en aquest aspecte i "pateix un endarreriment notable" pel que fa a la participació dels veïns. A més, lamenta que des de l'administració "la participació s'ha deixat de costat i s'ha potenciat molt poc".
Banyoles present a les xarxes socials
És per això que la CUP ha fet pública la seva decisió d'apostar fermament per la promoció dels nous canals de comunicació com a via per incentivar la participació dels ciutadans banyolins. En aquest sentit, en els darrers dies ha estrenat una pàgina web renovada -que anirà perfeccionant-, amb una interfície més intuïtiva i la incorporació de les noves eines comunicatives i continguts multimèdia, per fer l'espai més dinàmic i interactiu. Així mateix, ha fet el salt a les xarxes socials amb la creació d'un perfil de Facebook i d'una pàgina de Facebook. A més, s'està fent present a la xarxa social Twitter amb el perfil @cupbanyoles i ha creat les etiquetes #plaestany i #banyoles per visualitzar la comunitat banyolina a Internet i unificar totes les piulades que facin referència a la nostra comarca.
D'aquesta manera, la CUP fa una crida a la població perquè faci el salt al digital i aprofiti les noves oportunitats que obren els canals de comunicació a Internet "per interactuar els uns amb els altres, compartir preocupacions i fer arribar reivindicacions a l'Ajuntament".
A banda del component interactiu, la nova pàgina web ha incorporat noves seccions de vídeos i fotografies, enllaços, un recull de les notícies que la CUP genera a nivell nacional, així com una secció d'opinió que s'actualitzarà esporàdicament amb articles de membres de la CUP de Banyoles. El web, a més, esdevé una plataforma per mantenir el contacte amb la CUP a través de les xarxes socials. Tot amb tot, CUP assenyala que en els propers dies donarà a conèixer més novetats a nivell comunicatiu "per tal de potenciar la interacció i fomentar la participació a la xarxa per recollir i donar conèixer propostes que després es puguin vehicular al carrer".
"Les eines 2.0 són transparència"
La CUP decideix així apostar fort pels canals comunicatius que ofereix el terreny digital i reitera la seva intenció d'aconseguir que aquestes eines "vagin anar més enllà, fugin de l'ús merament instrumental o divulgatiu i aconsegueixin esdevenir una via real per aconseguir millores". En aquest sentit, remarca que les eines 2.0 signifiquen "transparència, democràcia" i "representen una magnífica via per obrir l'Ajuntament a la ciutadania i per instar-la a entrar a l'Ajuntament" fent-li arribar propostes, queixes i reivindicacions sobre el seu entorn "i aconseguir així que l'administració sigui el que ha de ser: un altaveu del carrer".
La participació serà, insisteix, "una prioritat al programa electoral que estem elaborant".