50 mesos esperant saber la veritat sobre l'accident del Metro de la línia I de València
Per l'AVM3j, el balanç d'aquest any és negatiu, ja que lamentablement,
"les nostres reivindicacions segueixen igual de vigents que després de
l'accident de metre del 3 de Julio del 2006" van assenyalar durant la concentració. A més a més van remarcar que durant aquests 50 mesos.
Ningú no ha assumit la seva responsabilitat, continuen esperat que els dirigents de FGV, reconeguin que es van
equivocar en prendre les decisions respecte a les mesures que havien de
garantir la seguretat de la Línia 1, tampoc no s'ha creat la Llei autonòmica de Seguretat ferroviària i la seguretat de la Línia 1 segueix sent la mateixa. És
a dir, un senyal en la paret.
I és que mentre la resta de línies disposa de balises capaces de frenar el tren
si sobrepassa la velocitat establerta, evitant així el descarrilo, en la
Línia 1 no existeix cap mecanisme que freni al tren si aconsegueix una
velocitat excessiva, segons l'Associació.
Per l'AVM3j "n'hi ha prou amb reprogramar la balisa ja existent en la corba de
l'accident, perquè cap tren pugui descarrilar, però *Ferrocarrils de la
Generalitat Valenciana prefereix no prendre aquesta mesura per no
reconèixer que l'accident del 3 de Julio de 2006 sí es va poder evitar"
Ara, quan ja han passat més de 4 anys des de l'accident, i malgrat el
compromís del Consell de finalitzar la seva implantació en 2010, el
sistema LLIGO encara s'està provant. Un sistema de conducció sense
conductor que millorarà la seguretat quan per fi estigui operatiu
definitivament en totes les línies.
Quan arribi aquest dia, l'AVM3j apunta que "es podrà dir que FGV ha millorat la seguretat
de la Línia 1, perquè de moment, i mentre aquest nou sistema està en
proves, els viatgers de la Línia 1 del metre de València segueixen
exposats a un excés de velocitat que derivi en descarrilo i mort".