Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
50 mesos esperant saber la veritat sobre l'accident del Metro de la línia I de València

Divendres passat l'Associació de Víctimes del Metro 3 de julio (AVM3j) es va concentrar novament a la plaça de la Verge de València per demanar responsabilitats. Amb la de divendres es va arribar al nombre de 50 concentracions.

Per l'AVM3j, el balanç d'aquest any és negatiu, ja que lamentablement, "les nostres reivindicacions segueixen igual de vigents que després de l'accident de metre del 3 de Julio del 2006" van assenyalar durant la concentració. A més a més van remarcar que durant aquests 50 mesos.

07/12/2010 11:58 Drets i Llibertats
Ningú no ha assumit la seva responsabilitat, continuen esperat que els dirigents de FGV, reconeguin que es van equivocar en prendre les decisions respecte a les mesures que havien de garantir la seguretat de la Línia 1, tampoc no s'ha creat la Llei autonòmica de Seguretat ferroviària i la seguretat de la Línia 1 segueix sent la mateixa. És a dir, un senyal en la paret.
 
I és que mentre la resta de línies disposa de balises capaces de frenar el tren si sobrepassa la velocitat establerta, evitant així el descarrilo, en la Línia 1 no existeix cap mecanisme que freni al tren si aconsegueix una velocitat excessiva, segons l'Associació.
 
Per l'AVM3j "n'hi ha prou amb reprogramar la balisa ja existent en la corba de l'accident, perquè cap tren pugui descarrilar, però *Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana prefereix no prendre aquesta mesura per no reconèixer que l'accident del 3 de Julio de 2006 sí es va poder evitar"
 
Ara, quan ja han passat més de 4 anys des de l'accident, i malgrat el compromís del Consell de finalitzar la seva implantació en 2010, el sistema LLIGO encara s'està provant. Un sistema de conducció sense conductor que millorarà la seguretat quan per fi estigui operatiu definitivament en totes les línies.
 
Quan arribi aquest dia, l'AVM3j  apunta que "es podrà dir que FGV ha millorat la seguretat de la Línia 1, perquè de moment, i mentre aquest nou sistema està en proves, els viatgers de la Línia 1 del metre de València segueixen exposats a un excés de velocitat que derivi en descarrilo i mort".
 

Per saber-ne més:

Els membres de l'obra "Zero Responsables" lliuren la recaptació a les víctimes del Metro 

Nova concentració a València per demanar respostes sobre l'accident del Metro 

Una universitat anglesa premia un treball sobre la injustícia que van patir les víctimes del Metro 

Estrena de "Zero Responsables", una reflexió sobre el tràgic accident del Metro a València 

Acte emotiu en la commemoració del 4t aniversari de l'accident del Metro de València 

Quatre anys de l'accident del metro de València i cap autoritat no reconeix la seva responsabilitat 

Un miler de persones al concert-homenatge a les víctimes del metro de València 

40à concentració: Acte emotiu per les víctimes del metro de València 

Accident del metro de València: 40 concentracions i cap responsabilitat  
 

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid