Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Feixisme
Restaurada la placa de Miquel Grau a Alacant després de patir un nou atac feixista

Des que està instal·lada, ara fa 15 mesos ha patit 5 agressions, la més greu la que de fa usn dies

07/01/2017 Drets i Llibertats

El Casal Popular Tio Cuc d'Alacant ha anunciat que ha restaurat provisionalment la placa d'homenatge a Miquel Gau a la Plaça dels Cavalls,  fins que l'Ajuntament la pose la definitiva.

La placa va patir un nou atac feixista la matinada del 3 al 4 de gener. Aquest cop, en comptes de pintar-la amb esprai, va ser arrancada, tal i com podeu vore a la foto difosa per la pàgina de facebook del Casal.

En aquesta pàgina es recorda que des que està instal·lada la placa, ara fa 15 mesos ha patit 5 agressions, la més greu ha estat aquesta darrera. També denuncia que tot el centre d’Alacant (inclosa la persiana del Casal) han aparegut ple d’enganxines feixistes de la Falange amb la bandera espanyola i "que no val silenciar-ho per «no donar-los bombo», sinó que cal denunciar-ho, assenyalar els culpables i combatre l’odi i la intolerància cap a la llibertat i la memòria que representa el feixisme".

El Casal assegura que "Som conscients que si no se’l combat, el feixisme continuarà creixent; que si ens acomplexem ideològicament, anirem retrocedint, és per això que ara més que mai cal que participem, que ens organitzem, que ens cuidem i que anem totes a una, sense complexos i sense por, perquè ens volen aïllades, inactives i marginades i des del Casal Popular Tio Cuc i tots els col·lectius de base d’Alacant els demostrarem que cada vegada en som més, i que insistirem i continuarem caminant, perquè és només fent camí com avançarem".

Miquel Gau, enguany es complirà el 40è aniversari del seu assassinat

El militant del Moviment Comunista va ser atacat a la plaça dels Cavalls d'Alacant i la resta de companys del Moviment Comunista mentre penjaven cartells de la Diada del 9 d'Octubre.  

Valora
Rànquings
  1. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  2. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  3. Commemoració del 50è aniversari de l’assassinat d’Oriol Solé Sugranyes en la 91a concentració de Via Laietana 43
  4. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  5. Les continuïtats de l’independentisme
  6. "PSUC, PSAN, PTE... no trepitgeu al pobre obrer"
  7. El Correllengua i la Franja.
  8. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  9. Reivindiquen que el "dia de les bromes" sigui l'1 d'abril
  10. Setmana Santa: el xantatge lingüístic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid