Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Temporal de Grefgal
La plataforma “Preservem el Litoral del Maresme” demana una reflexió sobre l'ús de l'espai

Davant la incidència del temporal de gregal a la costa dels municipis del Maresme, especialment de Pineda de Mar i Malgrat de Mar, causant importants desperfectes a infraestructures i mobiliari urbà, així com a diverses instal·lacions turístiques.

27/01/2017 Territori
La platafortma “Preservem el Litoral del Maresme”insta a les administracions a obrir el debat amb la incorporació de la planificació i ordenacii, territorial, en la direcció de reflexionar sobre l’ocupació de l’espai litoral i sobre els usos i activitats que s’hi permeten.

En aquesta línia, insisteix en la creació d’una Taula de Treball (Administracions, agents socioeconòmics, àmbit científic i tècnic, i representants de la societat civil) que consensuï una solució global i sostenible, assumint un necessari canvi de gestió i usos del litoral.

Temporal de gregal

La intensitat del darrer temporal de gregal, que cal recordar que són fenòmens naturals i recurrents, ha tingut especial incidència a la costa dels municipis del Maresme, especialment de Pineda de Mar i Malgrat de Mar, causant importants desperfectes a infraestructures i mobiliari urbà, així com a diverses instal·lacions turístiques.

Es dóna la circumstància que part de la zona afectada – concretament el sector del Camí de la Pomereda a Malgrat de Mar, on s’hi concentren fins a una desena d’establiments turístics – ha estat objecte de diverses actuacions recents per part del Ministeri d’Agricultura, Alimentació i

Medi Ambient amb una dotació econòmica global aproximada de 1,2 milions d’euros de diner públic. Les actuacions – regeneració de la platja amb sediment dragat davant del Port d’Arenys, la instal·lació d’espigons de geotèxtil i la recreació d’una barrera de dunes amb plantació d’espècies vegetals per tal de fixar-les – no ha aconseguit pal·liar els efectes dels successius temporals que s’han produït d’ençà que va finalitzar la primera actuació (juliol del 2015) ni de la pròpia dinàmica litoral que determina un moviment natural del sediment al llarg de la costa.

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  4. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  5. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  6. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  7. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  8. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  9. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
  10. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid