Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Serveis públics
Conveni entre consistoris per municipalitzar els serveis públics

Cerdanyola, Ripollet, Badalona, Sabadell i Barberà fan pública la seva voluntat política de treballar de forma conjunta per les municipalitzacions dels serveis

08/04/2016 Política

Una roda de premsa celebrada avui a Ripollet ha servit per a presentar públicament la signatura del conveni de cooperació entre cinc municipis, per internalitzar la prestació de serveis i activitats que actualment estan externalitzades sota diverses fórmules contractuals. En el marc de la jornada sobre la municipalització de l’aigua organitzada conjuntament pels ajuntaments de Cerdanyola, Ripollet, Badalona, Sabadell i Barberà, aquests municipis han anunciat aquesta aposta de recuperació dels serveis sota una gestió i control públic a partir de la participació directa de la ciutadania.

Alcaldes i alcaldesses d’aquests municipis han recalcat que d’aquests processos de municipalització se’n beneficiaran les més de 500.000 persones que els habiten ja que implicaran, més enllà de la gestió pública dels serveis fonamentals, un major control de les condicions laborals de les treballadores i que els beneficis que es generin revertiran directament en la pròpia població. La cooperació entre aquests ajuntaments serà clau per revertir les privatitzacions i recuperar el control dels serveis públics pel bé comú. El conveni presentat avui resta obert a tots els municipis que s’hi vulguin sumar.

Segons Albert Boada, regidor de la Crida de Nova Economia, “avui els municipis transformadors posem la primera pedra per cooperar en la lluita per la municipalització dels serveis públics”. Per Boada “es tracta d’un punt d’inflexió en la gestió pública després de més de vint anys de privatitzacions i externalitzacions de serveis. Ara toca recuperar la gestió pública al servei de la comunitat”. Boada ha acabat recordant que “malgrat les moltes traves jurídiques i administratives
amb què ens trobem alhora de dur a terme les municipalitzacions, mancomunarem esforços per ferles efectives i avançar en la justícia social a les nostres viles i ciutats”.

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  4. Risc més esforç és igual a riquesa?
  5. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  6. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  7. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  8. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  9. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  10. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid