Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Contra la Corrupció
Es constitueix l’Observatori Ciutadà contra la Corrupció

La creació de l’organisme era un dels objectius proposats al decàleg del Pacte Social contra la Corrupció, signat el 9 de desembre de 2015 per dotze partits i vint-i-set entitats.

21/02/2016 Drets i Llibertats

La Casa del Mar de Barcelona va aplegar aquest dissabte la constitució de l’Observatori Ciutadà contra la Corrupció, que neix amb els objectius de formar un espai ciutadà, que vetllarà per l’aplicació parlamentària de les propostes prioritàries del decàleg del Pacte Social contra la Corrupció, implicarà les organitzacions dels diferents sectors socials i facilitarà l’actuació del Pacte en els diferents ens locals.

Una vintena d’entitats adherides entre les quals es troba Òmnium Cultural, Acord d’Esquerres per la República Catalana, La Marea Blanca, Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya, Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona, USTEC-STEs (IAC) i Plataforma per una fiscalitat justa, ambiental i solidària, han considerat durant la jornada els deu eixos i les trenta mesures proposades inicialment al Pacte, per prioritzar les 5 propostes següents, que es plantejaran a la Comissió d’Estudi de les Mesures de Lluita contra la corrupció per a la Regeneració Democràtica del Parlament de Catalunya: "Publicar a Internet tots els ingressos i les despeses de totes les administracions públiques, de forma clara i comprensible; Reduir dràsticament les despeses electorals amb mesures conjuntes; Assegurar la independència i control del poder judicial; Evitar que el finançament dels partits i de les candidatures electorals pugui dependre de pocs finançadors rics i poderosos i  Evitar la partitocràcia en el nomenament dels òrgans de control".

Durant la sessió Jordi Camprubí (Parlament Ciutadà) ha recordat el llarg camí d’aquest projecte de naturalesa social, fins a la creació avui de l’Observatori Ciutadà contra la Corrupció, “passant pel procés de recollida de més de 100 propostes i iniciatives a través del web de elpaisquevolem.cat, seguint amb el procés de “destil·lació” d’aquestes propostes durant un mes a través del deliberaweb, de la jornada de treball del juny fins a arribar a la signatura del Pacte Social contra la Corrupció el passat 9 de desembre al Parlament de Catalunya, moment en què la democràcia participativa i la representativa seuen al voltant d’una taula i signen un compromís sobre polítiques definides de baix a dalt.”

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  9. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
  10. De Prada 1976 a Prada 2026: ja no n’hi ha prou de parlar dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid