Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Franquisme
La CUP Lloret denuncia l'existència de distincions franquistes per l'Ajuntament
31/08/2015 Política

La CUP Lloret de Mar denuncia l'existència en vigor de distincions honorífiques al màxim nivell atorgades a Franco i d'altres alts càrrecs franquistes i demanen la retirada immediata, així com la ratificació del compromís de la nostra vila amb la llibertat i els drets de les persones.

Fa uns mesos la nostra formació es va assabentar que durant l’època franquista Lloret, a través dels seus premis de distinció honorífica local —els “Premis Fulla de Llorer”— va guardonar (en tres dels quatre casos denunciats, amb la màxima distinció dels premis, la categoria d’Or) diferents i reconegudes personalitats del règim franquista, entre les quals, a més, hi destaca la figura del dictador.

Un cop dutes a terme les investigacions oportunes i vist que l’arxiu municipal així ho recull en els seus documents, proposaren a totes les forces polítiques representades en el consistori un escrit per la revocació de les Fulles de Llorer atorgades a Franco i tres alts càrrecs franquistes que serà oberta a totes les forces polítiques, sindicals i socials de la vila perquè hi donin suport.

La formació considera que com a veïns d’aquesta vila és la nostra obligació denunciar l’atorgament d’aquests premis per part de la institució municipal, però, alhora, també lamentar la despreocupació i manca de memòria històrica per part de la institució municipal i la resta de forces polítiques en actiu durant els últims 40 anys.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. La maldat com a bandera
  5. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  6. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  7. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  8. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  9. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  10. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid