Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Solidaritat
Campanya humanitària per a Kobanê
10/03/2015 Internacional
Títol de la imatge Títol de la imatge
KurdisCat - Comitè Català de Solidaritat amb el Kurdistan ha iniciat una campanya de recollida d'ajuda humanitària per Kobanê (Kurdistan de Síria). El cantó de Kobanê ha patit quatre mesos de setge per part de l'Estat Islàmic que ha devastat la ciutat i els seus pobles.

La campanya neix de la crida que es fa des de les organitzacions kurdes per la situació dels refugiats a la frontera turca i de la necessitat de subministrament d’ajuda immediata per la reconstrucció de la ciutat i l’assistència bàsica a la població.

Una vegada al mes, camions procedents d’Alemanya, on les organitzacions kurdes tenen molta presència, venen a l’Estat espanyol i porten el material a Stuttgart. La càrrega la rep la Mitja Lluna Vermella kurda, Heyva Sor, i l’envia cap als camps de refugiats que coordina a Turquia (podreu trobar tota la informació a la seva pàgina www.heyvasor.com).

L’existència d’aquesta xarxa de suport organitzada des d’Alemanya, facilita poder enviar tota l’ajuda que puguem recollir de manera eficient i gratuïta, ja que els mitjans de transport estan garantits i no suposa una despesa addicional per la campanya.

La campanya es centra en 3 eixos:

-recollida de material mèdic (llistat dels medicaments)

-material per a infants: bolquers, farinetes.

- Aportacions econòmiques

Els medicaments i tot el material recollit arribara directament a Turquia, es repartirà als camps de refugiats que hi ha a la frontera, ja que la frontera turca està tancada.

Hores d'ara ja hi ha una vintena de punts operatius i intervenen en la campanya els sindicats CCOO, InterSindical-CSC, seccions locals d'ERC o de la CUP a més de diferents entitats locals.

Valora
Rànquings
  1. "Temps de mobilització"
  2. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  5. Treballadors per la Independència de l'ANC s'han concentrat davant del Foment del Treball
  6. La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat
  7. Ai, Castella castellana, no t’hagués conegut mai!
  8. Commemoració del centenari del Complot de Garraf i la figura de Jaume Compte a Castelló d'Empúries
  9. Cal repensar el model sindical
  10. La manifestació de la Intersindical a Barcelons aplega centenars de persones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid