Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Atac feixista
Tallen una branca del Pi de les Tres Branques

No és la primera vegada que ha rebut agressions entre pintades de caire feixista i intents d'arrancar alguna de les branques

13/05/2014 Política

Aquest dimarts al matí han tallat una branca del vell Pi de les Tres Branques (Castellar del Riu). A les 7 del matí els Mossos d'Esquadra han avisat a l'alcalde Adrià Solé que algú havia tallat al branca més llarga que havia caigut al mig de la carretera d'accés al pla de Campllong on hi ha l'arbre. El consistori ha enviat regidors al lloc dels fets per recuperar la branca sencera i d'alguna manera tornar-la a posar al Pi.

Per la seva banda, l'ANC Berga ha condemnat el greu atemptat contra el Pi de les Tres Branques, símbol nacional de l'independentisme i d'unitat dels Països Catalans, i han anunciat que treballarà per la seva restitució.

Més fotografies:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=881647801851996&set=pcb.881648681851908&type=1&theater

Ara fa 4 anys, van intentar serrar alguna branca del Pi Jove

L'any 2010, l'historiador berguedà Ramon Felipó va descobrir una agressió al Pi Jove. Va veure que una de les branques tenia una incisió significativa, d'un mig centímetre de profunditat, en sentit recte, que feia la impressió d'haver-se fet amb algun tipus de serra. També va descobrir a la zona del Pi Vell una pintada a terra d'una gran creu gammada (esvàstica) de color blanc, símbol del nazisme.

Valora
Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. Es reactiva el projecte “Països Espoliats” per denunciar l’espoli fiscal als Països Catalans
  3. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  4. 24 de juny, la festa nacional que ens manté vius
  5. Commemoració del 50è aniversari de les detencions dels 10 d'Alaquàs
  6. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  7. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  8. A l’abat de Montserrat, humilment
  9. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
  10. El Parc Natural del Cap de Creus sanciona l’empresa constructora d’un hotel a Cadaqués
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid