Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vaga indefinida
La policia espanyola persegueix els estudiants mobilitzats a les Illes

Aquest dimarts la policia ha aturat un piquet i ha retingut 40 joves, ferint-ne un

17/09/2013 Drets i Llibertats

El SEPC ha denunciat la persecució policial que pateixen els estudiants de les Illes Balears mobilitzats en el marc de la vaga indefinida per l'educació que va començar ahir.

Tant el sindicat estudiantil com Alerta Solidària parlen d'"assetjament" de la policia espanyola al jovent estudiantil durant els dos dies, amb ferits inclosos.

Ahir la policia va identificar i escorcollar tres joves i en va amenaçar un durant els piquets del matí als instituts. Quan un grup de 15 joves es dirigia a la concentració de les 12 al Consolat de Mar de Palma, dues unitats de la policia espanyola i una tercera de paisà, els van retenir sense previ avís.

Els agents van identificar i escorcollar els joves. Hi va haver moments de tensió quan els agents van obligar a esborrar el material audiovisual de diverses càmeres.

Aquest dimarts la persecució ha continuat. La policia espanyola ha aturat un piquet i ha retingut 40 joves. Almenys un d'ells ha resultat ferit.

Sis estudiants més han estat emmanillats i amenaçats amb ser detinguts durant una estona a la zona del Corte Inglés. Al cap d'una estona, però, ha arribat una ambulància, un equip de televisió i un grup de pares i professors que han començat a protestar per l'actuació dels agents fins que finalment han deixat anar els joves emmanillats.

El SEPC i Alerta Solidària denuncien que la policia espanyola pretén, amb aquesta actitud, "crear un ambient de por i control als vaguistes".

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  4. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  5. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  6. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  7. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  8. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  9. Mor Josep Vilarasau i Salat
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid