Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Desallotjaments
La policia autonòmica desallotja el Casal Popular de Gràcia

Minuts abans de les dues del migdia dotacions d’agents antiavalots s'han situat davant del Casal Popular i han impedit el pas als vianants amb l'objectiu de buidar i precintar els baixos del local

08/04/2013 Res-pública

Aquest migdia agents antiavalots de la policia autòmica han desallotjat el Casal Popular de Gràcia, sobre el qual existia una amenaça imminent de desallotjament, després d'haver superat alguns intents frustrats anteriors, concretament el passat mes de febrer. Aquest darrer intent va quedara posposat, gràcies a una filtració que va afavorir que la gent s'hi concentrés per impedir-ho.

Aquest local situal al carrer  Ros de Olano amb Torrent de l'Olla de la Vila de Gràcia estava ocupat des de fa 11 anys.

Un mínim de quatre furgonetes de la Brigada Mòbil (Brimo) s’han fet presents a la cruïlla Ros de Olano amb Torrent de l'Olla i han tallat el transit i han procedit amb el desallotjament del Casal Popular de Gràcia.

Com a respsta, un grup de persones s’han concentrat als voltants del cordó dels Mossos d'Esquadra, i han cridat consignes contra el desallotjament i a favor del dret a l'habitatge. També s'ha improvisat una cassolada espontània.

Mobilitzacions al febrer en defensa del Casal Popular

El passat mes de febrer es van portar a terme una sèrie de mobilitzacions per defensar el Casal Popular, i per recordar-ne els 11 anys d'existència. En aquest marc es va convocar una manifestació que va aplegar uns centenars de persones al carrer. P

Amb l'objectiu de defensar-lo també es va portar a terme la campanya “Gràcia sense casal?”, iniciada fa uns quatre anys, amb el suport de més d’una trentena d’entitats de la Vila i de gent a títol individual.

Solidaritat de la CUP i crida a la mobilització

Ràpidament el nucli de Gràcia de la CUP de Barcelona ha mostrat la seva solidaritat amb el casal desallotjat amb un comunicat que destaca que "es tracta d'un punt de trobada, d’organització i de lluita del jovent de la Vila i del districte."

La CUP també ha mostrat una oposició a aquest desallotjament i ha denunciat "que a Barcelona només s’aposti per espais juvenils controlats i dirigits des de l’ajuntament, alhora que es criminalitza, es desallotja i es posen pals a les rodes als projectes fets per les joves i per a les joves", així com també ha animat a "construir nous espais alliberats per al jovent."

La candidatura independentista s'ha sumat a la convocatòria de rebuig al desallotjament del Casal Popular de Gràcia  d’aquesta tarda, una protesta que s'iniciarà a les 19 hores a la plaça de la Revolució de Gràcia.

Valora
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  4. 80 anys de l'apel·lació dels catalans a les Nacions Unides
  5. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  6. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  7. L’ANC dona suport a la pagesia del Maresme i denuncia l’especulació urbanística al Pla de Balasc de Santa Susanna
  8. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
  9. "Memòria del fang": la mirada col·lectiva que rescata l’esperança entre les ferides de la DANA
  10. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid