Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Dret a l'habitatge
Un edifici recuperat acollirà 4 famílies desnonades a Cerdanyola

La Plataforma d’Afectats per la Hipoteca ha ocupat un edifici a Cerdanyola del Vallès per destinar-lo a quatre famílies del municipi afectades per desnonament

07/01/2013 Res-pública

La Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) ha ocupat fa pocs dies un edifici al carrer de Serragalliners de Cerdanyola del Vallès per destinar-lo a quatre famílies afectades per desnonaments. Els ocupants volen donar resposta a una "situació social desesperada". Javier Padilla, membre de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca de Cerdanyola-Ripollet, explica que la decisió s’ha pres amb caràcter urgent per donar resposta a una necessitat social.

Aquesta iniciativa solidària ha comptat per ara amb el suport a les famílies que esperen poder-se traslladar a l'edifici a finals d'aquesta setmana.

L’ocupació pel dret a l'habitatge de quatre famílies acollidrà una dona desnonada amb dos fills, una altra amb dos fills i data d’execució per al 15 de gener, una tercera família expulsada de casa seva fa 4 anys i amb tres fills i, un quart cas també amenaçat de desnonament en breu i amb tres fills.

L’edifici que ara acull aquestes famílies és de construcció nova i es troba embargat i en procés d’execució hipotecària i amb deutes amb l'Ajuntament, segons membres de la Plataforma.

Durant el cap de setmana membres dels Mossos d’Esquadra van acostar-se a l’immoble per identificar a les persones que han portat a terme l’ocupació “de forma pacífica, respectuosa i amb l’objectiu de sobreviure”.

Resposta a una situació social desesperada

Des de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca s'ha recordat que les famílies i les persones que han ocupat l'edifici no són delinqüents, sinó que volen donar resposta a una situació social desesperada.

Es tracta del sisè edifici ocupat a la comarca per la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca. Ja fa dies que es mantenen ocupats dos blocs més a Terrassa, dos a Sabadell i un a Rubí.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  6. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Lleida acollirà la presentació de "La revolució pendent", el llibre sobre la història i memòria del PSAN-Provisional
  9. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  10. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid