Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Els fets del macroprostíbul de la Jonquera incomoden la nova Conselleria d'Interior

Creix la sospita sobre la connivència de l'administració amb el Club Paradise de la Junquera, els sindicats de la policia autonòmica reclama més informació i prevenció i Espalader al·lega que el prostíbul està  "dins el marc legal"

02/01/2013 Res-pública

El Departament d'Interior ha assegurat avui que no pot clausurar el prostíbul Paradise de La Jonquera perquè compleix totes les mesures de seguretat, però diu que en parlarà amb l'Ajuntament per veure què s'hi pot fer. El cos dels Mossos segueixen, segons les notes oficials, investigant la nova amenaça de bomba que el macroprostíbuls va rebre la nit de Cap d'Any.

L'endemà de la darrera amenaça de bomba molts usuaris de les xarxes socials qüestionaven la connivència de l'administració amb el Club Paradise de la Junquera. La sospita sobre les facilitats que el govern autonòmic ha donat al macroprostíbuls s'ha estès després de les amenaces i l'explosió d'un cotxe davant del Paradise. Media.cat també s'ha afegit a la crítica sobre aquest assumpte, denunciant que "Sorprèn la normalitat amb la que els mitjans catalans s’estan prenent la cruenta guerra –encara que para ara no cal lamentar danys personals- lliurada per controlar el negoci del sexe de pagament a La Jonquera." Mediacat, l'Observatori crític dels mitjans, adverteix que "el tractament a fons sobre la infiltració del crim organitzat i màfies en territori català segueix sent desatès pels mitjans", uns fets davant dels quals, assenyalen, només "Vilaweb és un dels escassos mitjans que ha dedicat un editorial a alertar del problema."

Recordem que l'alcaldessa de la Jonquera, Sònia Martínez Juli (CiU), va queixar-se en reiterades ocasions que finalment el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) obligués el consistori a concedir la llicència d'obertura al macroprostíbul. Martínez va expressar que "no s'hauria d'haver deixat obrir" el prostíbul i encara defensa el seu tancament, un posicionament molt diferent del del Govern autonòmic i del seu partit (CiU). Diverses campanyes que denuncien l'explotació sexual han anat acompanyades de les mostres l'oposició de l'alcaldessa.

En aquest sentit, el nou conseller d'Interior i recanvi de Felip Puig, Ramon Espadaler, va descartar ahir la possibilitat d'ordenar una clausura preventiva del macroprostíbul de la Jonquera Paradise, després del darrer avís de bomba que va obligar a desallotjar el local i del dispositiu policial especial durant la nit de Cap d'Any.

Espadaler va assegurar que "Estaria fora de lloc la clausura", al·legant que una ordre de clausura del macroprostíbul "s'ha de fer sempre dins el marc legal i mentre el local compleixi totes les normes no es pot fer una clausura".

De moment, el conseller no ha volgut parlar de les mesures que es pretenen posar en marxa per evitar nous incidents. Quan ha estat preguntat pels periodistes sobre el fals avís de bomba, Espadaler s'ha limitat a explicar que el dispositiu posat en marxa pels Mossos ha obligat a desallotjar al voltant de 800 persones que estaven dins el macroprostíbul, i que, després de les feines d'inspecció dels agents i d'un resultat negatiu de totes les proves, tot ha tornat a la normalitat al voltant de les 2:30 hores de la matinada.

Per una altra banda, els sindicats de la policia autonòmica han reclamat més informació per conèixer els riscos a què s'enfronten durant els controls a prop del Paradise. El portaveu sindicat CAT del cos autonòmic, Ramon Labrador, considera que es posa en risc les patrulles dels Mossos si el que hi ha al darrera de les amenaces és un grup criminal organitzat. 

Paradoxalment, el nou conseller d'Interior ha assegurat davant d'aquestes crítiques que els Mossos ja tenen tota la informació que han de tenir.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  8. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  9. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid