Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
RETALLADES
USTEC-STEs exigeix la dimissió de la consellera Rigau

El Departament d’Ensenyament anuncia noves retallades que afectaran directament a les plantilles dels centres públics, així com altres mesures que comportaran la reducció del temps de treball anual i del salari del personal docent substitut

02/06/2012 Educació

Després de que el Departament aprovés reduir les plantilles de mestres a primària en mitja dotació per línia, el passat 31 de maig va anunciar a les organitzacions sindicals que incrementarà la reducció en mitja dotació per centre. Segons el Sindicat d’Ensenyament USTEC-STEs, aquest fet provocarà que el curs 2012-2013 els centres d’una línia perdran 1 mestre, els de dues línies 1 i mig i els de tres línies 2 mestres.

Per altra banda, el Departament ha informat que als centres de secundària es preveu la reducció d’1,5 professors/es en centres de 10 grups, 2,5 en centres de 16 grups i 3 en centres de 20, degut al ja previst increment d’una hora de l’horari lectiu dels professors juntament amb la reducció d’una hora de les 2,7 hores de suport a l’atenció directa als alumnes, anunciada aquest dijous per la consellera.

USTEC-STEs ha explicat que es difícil preveure el cost global de la pèrdua de llocs de treball pel curs següent degut a les retallades ja que “a la pèrdua de tots aquests llocs de treball s’hi haurà d’afegir el tancament de grups que ja s’està produint per l’increment de ràtios i el nombre de professorats que es jubila.”

El Departament d’Ensenyament, encapçalat per la consellera Irene Rigau, també ha comunicat que pot prendre altres mesures que suposarien una important reducció del temps de treball anual i de salari del personal substitut. Algunes de les mesures han estat la negativa a pagar el mes de juliol d’aquest curs, tot i que s’hagi treballat els 9 mesos establerts o la reducció de la jornada laboral del personal substitut en l’atenció directa a l’alumnat, fet que implicaria la no retribució de les hores de reducció lectiva dels càrrecs i tutories, ni els patis ni les guàrdies.

Les retallades són “un instrument per aprofundir en el fracàs escolar”

USTEC·STEs ha manifestat el seu rebuig frontal a totes les retallades i ha exigit la dimissió de la consellera Rigau com a màxima responsable de les retallades aplicades a l’ensenyament públic. El sindicat ha qualificat les mesures preses de ser “un menyspreu i un insult a la comunitat educativa” afirmant que “carreguen el pes de la crisi sobre les espatlles del professorat, agreugen les condicions d’aprenentatge de l’alumnat i, per tant, es converteixen en un instrument per aprofundir en el fracàs escolar.”

El Sindicat ha fet una crida al professorat i a la resta de la comunitat educativa a no resignar-se, ja que “en definitiva, és el que pretén el Departament”, i a continuar les mobilitzacions amb més força i contundència com a única possibilitat de frenar les retallades i aturar el futur desmantellament de l’ensenyament públic.

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  5. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  6. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  7. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  8. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid