Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Lluita institucional
Ripoll, segon municipi que declara el rei persona non grata

L'Ajuntament de Ripoll reprova "qualsevol règim autoritari o monàrquic arreu del país"

30/05/2012 Política

Ripoll ha esdevingut el segon municipi a declarar el rei espanyol persona non grata. Va ser en el ple d'aquest dimarts, on es va acordar retirar els honors a Juan Carlos de Borbón i a tots els membres de la casa reial espanyola amb els vots a favor dels cinc regidors d'ERC i tres de CiU. Els altres sis de CiU, els dos del PSC i el regidor de PxC es van abstenir.

La moció, presentada per ERC, declara persones non grates tots els Borbons i insta la resta de municipis del Ripollès a revocar qualsevol acord de ple que doni "algun tipus de reconeixement o honors" a la casa reial espanyola així com al dictador Francisco Franco. 

De fet, Berga, la primera població a aprovar la proposta, fins llavors sense precedents, també va acordar revocar l'acord del 17 de juliol del 1962 pel qual s'atorgava a Franco el títol de fill adoptiu de la ciutat i la Medalla d'Or de la Ciutat de Berga.

D'aquesta manera, l'Ajuntament de Ripoll reprova "qualsevol règim autoritari o monàrquic arreu del país" i declara que "com a societat democràtica que volem ser necessitem un sistema polític on totes les persones siguin iguals en drets i deures i sense privilegis". "Un estat català basat en la igualtat, la fraternitat i la llibertat", acaba.

ERC remarca que Juan Carlos I és rei "a conseqüència de l'herència dictada pel seu antecessor" i que "el seu regnat entronca directament amb el del seu avantpassat Felip V de Borbó". A més, assenyala que "s'ha caracteritzat per l'absolució política i penal dels criminals franquistes" i no descarta la "implicació directa" del monarca "en l'organització del mateix cop d'estat".

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  4. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  5. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
  6. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  7. El Govern blinda 1.700 pisos com a parc públic en una victòria històrica de les llogateres
  8. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  9. LA CUP exigeix a ERC, Junts i PSC que deixin de “jugar amb la mobilitat” de les Terres de l’Ebre
  10. Gran acte de suport dissabte 29 a l’Hospitalet de Llobregat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid