Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Municipis Antimonàrquics
La CUP demana que Girona sigui exclosa del domini de la monarquia

Ho proposa en una moció presentada arran del 14 d'abril, en què també es demana que el consistori celebri de forma oficial aquesta diada, i que es retirin tots els símbols monàrquics de l’Ajuntament

15/04/2012 Política
Manifestació "Som una nació, tenim dret a decidir" 10 de juliol de 2010 (Barcelona, Països Catalans). Manifestació "Som una nació, tenim dret a decidir" 10 de juliol de 2010 (Barcelona, Països Catalans). | Autor: Dani Morell
El grup municipal de la CUP a l’Ajuntament de Girona ha demanat a l’Ajuntament de Girona que commemori la diada del 14 d’abril, i que aprofiti aquesta diada per difondre els valors republicans. Ho ha fet a través d’una moció que es debatrà el dilluns que ve al ple municipal, en què es demana que el consistori celebri a partir d’ara la diada del 14 d’abril de manera oficial, i que declari el municipi exclòs del domini de la monarquia borbònica.

La CUP també ha demanat a l’equip de govern que exclogui els símbols monàrquics dels espais municipals, com ara el retrat dels reis d’Espanya que presideix actualment el saló de sessions. La moció, que serà defensada pel regidor de la CUP i membre de Reagrupament Carles Bonaventura, argumenta que “la monarquia espanyola és una institució anacrònica i antidemocràtica”, i fa referència al fet que Joan Carles I fos nomenat per Franco, i que en dues ocasions jurés públicament les lleis fonamentals del franquisme.

La CUP també ha volgut recordar que fa pocs anys desenes de gironines i gironins van ser jutjats a l’Audiència Nacional espanyola per haver mostrat el seu rebuig pacífic a la monarquia tot cremant una fotografia del rei d’Espanya. Per la formació, aquesta clara vulneració del dret a la llibertat d’expressió i la repressió desencadenada en aquest cas va fer aflorar encara més el sentiment antimonàrquic a la ciutat, que s’ha plasmat en múltiples manifestacions en els darrers temps en motiu de la visita de membres de la casa reial espanyola a Girona.

Finalment, la CUP ha aprofitat la diada del 14 d’abril per reafirmar una vegada més la seva identificació amb els valors republicans, i ha mostrat el seu compromís per treballar cap a la constitució d’una República als Països Catalans, que posi fi als 300 anys d’ocupació borbònica del nostre país.

Recordem que el passat mes de gener, el plenari de l'Ajuntament de Viladamat (Alt Empordà) governat per la CUP va aprovar amb els vots de tots els regidors del consistori reclamar a Juan Carlos I de Borbón que dimiteixi del seu càrrec perquè és "democràticament il·legítim".  D'ençà fins ara, els ajuntaments d'Arenys de Munt, Sant Celoni, Solsona i Palautordera s'han pronunciat també en aquesta direcció.
Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  4. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid