Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vaga de Fam
Jaume Bonet perd pes i sent "el cor més cansat"

Una campanya anima a donar suport a Jaume Bonet posant la seva foto al perfil del Facebook

19/03/2012 Llengua
Jaume Bonet, el jubilat que du 19 dies en vaga de fam pels "atacs" al català ha perdut uns 20 quilos de pes -part en la preparació del dejuni- i ha declarat que encara que sent "el cor més cansat" seguirà fins que el metge li digui que està en el punt de no retorn, segons informa Diari de Balears

Bonet, membre de l'Associació Jubilats per Mallorca, es va posar en vaga el primer de març per protestar contra la política lingüística del Govern i ha assenyalat, que el president de l'Executiu, José Ramón Bauzá "vol abolir el català i suplantar-lo pel castellà".

El jubilat, que no pot parlar gaire temps seguit perquè es cansa i es mareja, ha assegurat que els atacs contra les llengües minoritàries obeeixen a "polítiques orquestrades a nivell mundial" i que podrien ser "maniobres de la Fundació FAES", presidida per l'expresident José María Aznar.

Des de l'associació han especificat que aquestes setmanes es replantejaran l'estratègia ja que en haver estat aprovat el Projecte de Llei de Funció Pública divendres passat les tramitacions seran molt llargues i no tenen la "estructura" per estar en "successions de vagues de gana" tant temps.

"És com Gandhi que aconseguí la independència"

Diversos companys ho han comparat amb Gandhi, que va començar amb vagues de fam i va aconseguir la independència del país i han destacat que "encara que ha perdut molts quilos, l'esperit el té com sempre".

La Llei contra la que protesta Jubilats per Mallorca estableix, en caràcter general, que el català deixa de ser un requisit per accedir a la funció pública, per passar a ser un mèrit, de manera que s'ha hagut de reformar alguns articles de la Llei de Normalització Lingüística, la Llei de Règim Jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma i la Llei de Coordinació de Policies Locals.

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  4. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  5. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  6. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  7. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  8. Poble Lliure i La Forja denuncien el colonialisme espanyol i reivindiquen que el 12 d’octubre no hi ha res a celebrar
  9. El Correllengua 2026 continua estenent-se pel país amb activitats culturals i una jornada sobre les biblioteques catalanes
  10. Les mutacions de l’independentisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid