Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Imposició de símbols
Arenys de Munt farà una consulta popular per decidir si penja la bandera espanyola

Respon així a l'obligació de fer onejar la bandera manifestada per la delegació del govern espanyol

09/03/2012 Política
El Ple de l’Ajuntament d’Arenys de Munt va acordar aquest dijous realitzar una consulta popular sobre l'obligació de penjar la bandera espanyola a l'edifici consistorial. A més, manifestarà a la Delegació del Govern la seva preocupació per la imposició de la bandera als ajuntaments catalans. L’acord [pdf] va comptar amb els 11 vots a favor de CIU, ERC i CUP i 2 vots en contra de PSC i PP.

L’Ajuntament s’ha fet ressò del malestar manifestat per algunes associacions del poble, que consideren que aquesta decisió hauria de tenir en compte la voluntat dels vilatans d’Arenys de Munt i, en aquest sentit, proposen fer una consulta popular. D'aquesta manera, l'acord estableix que el consistori col·laborarà i facilitarà la logística necessària a les associacions del municipi interessades a dur a terme una consulta entre els seus associats per tal de copsar la seva opinió.

Arenys de Munt va ser el primer municipi que va realitzar una consulta per la independència. A més, tal com remarca l'Ajuntament, mai cap vilatà ha sol·licitat que aquest símbol sigui exhibit a l’edifici consistorial, que, d’altra banda, tampoc en disposa de cap, afirma.

La CUP, formació que governa a Arenys de Munt, ha fet una crida als ajuntaments catalans perquè mantinguin la fermesa i no cedeixin a l'amenaça de la delegació del govern espanyol de denunciar aquells consistoris que no vulguin penjar la bandera espanyola penjada al balcó. La formació rebutja les intencions de la delegada, Maria de los Llanos de Luna, i anima els consistoris a rebutjar la imposició de la bandera espanyola ja que creu que l'actitud de l'Estat és "d'agressió contra els símbols i drets nacionals dels Països Catalans"
Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  3. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  4. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  5. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  6. Tornen a destrossar el monument a la Sardana de Montjuïc, un símbol de la cultura catalana
  7. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  8. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
  9. El Camp Nou s’omple d’estelades en resposta a l’agressió policial d’Elx
  10. Madò Farta convoca una cadena «a la fresca» contra la turistificació a Palma
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid