Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Toponímia
Inicien una campanya de signatures a favor d'#ésPalma

El PP ha aprovat que la capital de Mallorca recuperi el nom forà que tenia en època franquista

19/01/2012 Drets i Llibertats
De la mateixa manera que va passar amb Maó, el PP ha aprovat que la capital de Mallorca deixi d'anomenar-se Palma i recuperi el nom forà que tenia en època franquista: Palma de Mallorca. En ambdues ocasions, la xarxa es va mobilitzar a favor d'#ésMaó i #ésPalma convertint l'etiqueta en Trending Topic mundial en el cas de Maó. Ara, un grup d'internautes encapçalats per @es_palma, que considera que el canvi de nom és "una burla a la cultura i la llengua pròpies de les nostres illes", ha iniciat una campanya de recollida de signatures per demanar que es mantingui el nom autòcton.

Amb aquesta campanya de signatures s'instarà el govern balear a no modificar el Decret 16/1998 pel qual s'estableixen les formes oficials dels topònims de les Illes Balears ni la Llei 23/2006, de Capitalitat de Palma, així com el govern espanyol a no modificar la Llei Orgànica 1/2007 de reforma de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears.

Els promotors de la campanya sostenen que la capital de les Illes Balears es diu Palma des que la fundaren els romans, tret d'alguns períodes, tal com recull l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, la llei de Capitalitat de Palma i la Llei de Normalització Lingüística, que reconeix al Govern de les Illes la potestat de determinar, amb l’assessorament de la Universitat de les Illes Balears, els topònims oficials dels municipis de la comunitat.

D'altra banda, recorden que el Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la UIB ja van deixar clar que les formes oficials i correctes dels municipis balears es van establir l’any 1988 i “no hi ha cap raó científica o acadèmica que justifiqui una modificació”. L’Ajuntament de Palma ha aprovat el canvi de nom a Palma de Mallorca amb els vots a favor del PP i en contra de tots els altres partits amb representació, i ho ha fet al marge de la institució universitària, que ha qualificat el canvi d'“inadmissible i contrari a la toponímia tradicional”.
Valora
Rànquings
  1. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  2. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  3. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  4. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  5. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  6. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  7. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  8. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
  9. El personal educatiu decidirà en una consulta la continuïtat de les vagues després de l'11-N
  10. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid