Aclariments de la CUP en relació al comunicat sobre Heribert Barrera

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) ha realitzat uns aclariments davant les reaccions al comunicat on ofereix el condol a la família de n'Heribert Barrera, i a les declaracions realitzades ahir per un militant de la CUP de Barcelona, Xavier Monge.

En aquesta nota, la CUP puntualitza que "no hi ha cap contradicció entre lloar i defensar la respectabilitat de la figura de n'Heribert Barrera com a lluitador antifranquista i com a defensor dels drets nacionals del poble català, i criticar-ne les declaracions fora de lloc que va realitzar en el seu moment."

30/08/2011 09:33 Política
A més a més, "la CUP es posiciona en favor d'un projecte independentista per als Països Catalans, un projecte democràtic que "entenem intrínsecament lligat amb una societat plenament justa en què no hi hagi discriminacions de cap mena, i en què tothom tingui garantits tots els drets, independentment del seu origen, de la seva opció sexual, i del seu aspecte físic".

Finalment, el comunicat  també denuncia les amenaces rebudes pel nostre company Xavier Monge, que "demostren que el racisme, el feixisme i l'homofòbia són un perill ben present a la nostra terra, i al qual des de la CUP i des de l'esquerra independentista seguirem denunciant i plantant cara allà on es manifesti".