Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Un grup d'ultres assalten una representació teatral a Barcelona

Dues persones han interromput la funció de Gang Bang, que es representa aquests dies a la Sala Tallers del TNC. Segons testimonis de persones que assistien a la representació de l'obra de teatre dos individus "van saltar a l'escenari del TNC interrompent la funció de Gang Bang cridant 'Viva Cristo rey' i amenaçant els actors!.". Els atacants han llençat bombes pudoroses, un fet tipificat al codi penal.

L'entitat E-Cristians va amenaçar l'obra amb una querella perquè se situa en un local d'oci gai durant el cap de setmana de la visita del Papa, i el turisme pontifici fa incrementar la clientela del local. 

01/04/2011 08:45 Política

Els ultres indentificats amb el lema de "Cristo Rey" responen al perfil dels grups ultradretans catòlics. Aquesta mena d'atacs d'ultres s'han reproduït amb impunitat durant les darreres dècades, amb atacs a cinemes, llibreries o teatres. 

Els dos ultres que han atacat l'escenari han fugit corrents de la sala sense que que se'ls pogués retenir. Així i tot, després dels aplaudiments del públic envers els actors que han restat bocabadats, l'obra ha continuïtat amb normalitat. Els assaltants han llençat bombes pudoroses, confeccionades amb productes químics, que podrien haver causat una fugida tumultuosa massiva al recinte amb conseqüències imprevisibles. Aquesta mena d'actes estan castigat pel codi penal espanyol, però habitualment compten amb la impunitat i la indulgència policial i judicial.

Les crítiques de l'entitat ultraconservadora e-cristians mantenen un correlat amb aquesta agressió, ja que havia demanat la retirada d'aquesta obra del TNC per abordar la relació entre homosexualitat i eEsglésia. Aquesta obra de teatre està ambientada en un local d'intercanvi sexual masculí durant la recent visita del papa a Barcelona.

El terrorisme ultra compta amb un llarg historial d'atemptats contra locals gais, sex-shops, saunes i llibreries durant les darreres dècades. Aquesta activitat terrorista va girar entorn del grup Milícia Catalana, liderada per Carlos Francisoud i d'orientació ultracatòlica i espanyolista, que tot i la gravetat dels seus atemptats (també contra locals independentistes com els del MDT a Plafrugell, Manresa i Barcelona, o a la Clínica Dexeus) sempre van ser afavorits pel sistema policial i judical.

Els crits dels atacants de "Viva Cristo Rey!" remeten a un grup paramilitar que va sembrar el terror durant els darrers anys del franquisme i la Transció política. Aquest grup comptava amb impunitat governativa i estava composta per joves feixistes que anys després han destacat en la seva carrera política conservadora, en el món judicial o l'empresarial, sense haver passat comptes amb la justícia pels seus crims terroristes.


{youtube}IfE2tuO3gVk&feature{/youtube}

Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs ha publicat un nou llibre “Demòtica. Autoorganització del poble”.
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. Francesc Vilà tindrà una placa dedicada a l’Espluga de Francolí
  10. Estrena del primer himne republicà català: "La Campana" de 1838
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid