A més a més, a la col·laboració de tots els sindicats, els partits polítics,
col·legis professionals, institucions i les principals associacions
culturals, esportives i de tota mena del País Valencià, Catalunya i les
Illes Balears. Cal també destacar l’adhesió a la campanya del Parlament
de Catalunya (amb el vot favorable de CiU, PSC, ERC, ICV i PP), de la
Xarxa d’Universitats Joan Lluís Vives i de cada vegada més ajuntaments,
entre els quals els d’Elx, Gandia o Barcelona. Hem de destacar també la
incorporació de les entitats, sindicats i partits de Navarra i el País
Basc en la campanya.
La campanya, que tenia previst de finalitzar la primera setmana de març
(ja que la Junta Electoral Central ens demanava de lliurar les
signatures el 24 de març a Madrid), s’amplia 3 mesos: finalitzarà la
última setmana de maig, i les signatures es lliuraran a la Junta
Electoral Central el mes de juny. Aquesta ampliació del calendari ha
estat una decisió de la Junta davant del fet que, en l’inici de la
campanya, s’havien produit diversos problemes burocràtics a l’hora de
segellar els fulls de signatures i altres que van retardar la
possibilitat de començar a recollir signatures més de 2 mesos respecte
a la data oficial d’inici, provocant un perjudici a l’organització de
la campanya. Ara la Junta corregeix aquest error i amplia el termini de
recollida de signatures per a compensar-lo.
El fet que ja s'hagin assolit 400.000 signatures recollides i que
disposen dels mesos de març, abril i maig per continuar recollint-ne,
garanteix l’èxit d’una campanya, segons Acció Cultural del País Valencià, ja que de partida és un repte important,
però això no ha de fer que ni l’organització ni les persones i
col·lectius que hi col·laboren ens relaxen, perquè es tracta de sumar
el màxim de signatures per tenir el màxim de força per després poder
garantir l’aprovació del projecte de llei.
Acció Cultural del País Valencià (ACPV) és l'entitat que promou i impulsa la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) “Televisió sense
Fronteres”