Per la Campanya, el Quart Cinturó no és una solució a res, més aviat és un fons perdut on
enterrar recursos necessaris per crear una veritable i competitiva la xarxa
de transport col·lectiu i a la xarxa secundària de carreteres. "Vells projectes, velles maneres de tramitar-los, velles receptes
econòmiques... Ara és l'hora del transport col·lectiu, de nou discurs
polític", remarca l'Associació.
El ministeri de Foment no ha escoltat ni les propostes del tripartit sobre el Quart Cinturó ni les veus de la comarca que s'oposen a la futura via, i ha dibuixat l'anomenada Ronda del Vallès com una autovia per la qual es podrà circular a 100 quilòmetres per hora. Foment ha posat aquest divendres a informació pública -surt publicat al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE)- els 34,7 quilòmetres del Quart Cinturó que uniran Terrassa amb Granollers, i aclareix que vol que segueixin el model dels trams inaugurats recentment entre Abrera i Olesa de Montserrat (Baix Llobregat) i entre Viladecavalls i Terrassa (Vallès Occidental); és a dir, una calçada d'entre dos i tres carrils per sentit. Una autovia que trepitjarà 11 municipis del Vallès Oriental: Caldes de Montbui, Lliça d'Amunt, Santa
Eulalia de Ronçana, Bigues i Riells, l'Ametllla del Vallès, Canovelles,
la Garriga, Granollers, les Franqueses del Vallès, la Roca i Cardedeu.