Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El Consell de Garanties referma el dret de les consumidores de ser ateses en català

El 25 de maig passat el PP va portar al Consell de Garanties Estatutàries l'apartat 2 de l'article 128.I, el qual especifica que les "persones consumidores tenen dret a rebre en català".

Els populars van al·legar que l'article no s'adequava a la Constitució ni a l'Estatut, però el Consell de Garanties estableix que no s'hi contradiu i que és "raonable subratllar l'opció lingüística del català amb ànim normalitzador". Per tant, les i els catalanoparlants tenen garantit el seu dret a rebre en català tot tipus d'informació relacionada amb el consum.

22/06/2010 21:16 Llengua

L'apartat 2 de l'article 128.I especifica que les'persones consumidores tenen dret a rebre en català tot tipus de documentació com ara invitacions a comprar, informació de caràcter fix, documentació contractual, reguards i factures, entre d'altres; informacions necessàries per al consum, o bé informació de tipus contractual, com ara contractes d'adhesió, contractes amb clàusules tipus o altres.

Els diputats populars van considerar que en l'apartat 2 el precepte atorga el dret a rebre el conjunt d'actuacions en matèria de consum en català, però en canvi que no preveu els mateixos termes en llengua castellana. El Consell de Garanties Estatutàries conclou que aquest apartat no es contradiu ni amb l'Estatut ni en la Constitució ja que l'article "no únicament no exclou el dret d'elecció d'una llengua davant de l'altra sinó que garanteix necessàriament aquest dret en els mateixos termes, tant per al català com per al castell".

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid