Un primera part d'aquesta campanya ha consistit en el repartiment d'octavetes a les usuàries del ferrocarril exposant els arguments de la Plataforma. També hi ha previst realitzar, el 13 de juny, un viatge reivindicatiu amb tren des de Tarragona fins a Mora, passant per Reus, i una caminada per la via abandonada que uneix Reus i Roda de Barà, amb l'objectiu que aquesta torni a funcionar i enllaci els pobles del Camp per l'interior.
A LES USUARIES I USUARIS, LEGÍTIMS PROPIETARIS DEL FERROCARRIL [Text difós per a la campanya]
El Camp de Tarragona es troba en unes condicions precàries de mobilitat. Les infrastructures ferroviàries realitzades i les proposades a curt termini no responen a les necessitats reals de la població. Per altre banda, els governs europeus han tendit a cedir davant els grans interessos privats portant a terme polítiques de traspàs de la gestió dels serveis públics cap al mercat privat. Les negatives conseqüències d’aquest model de gestió són previsibles:
* Reducció d’inversions a costa de la seguretat
* Augment de les tarifes i increment del cost públic
* Degradació de la qualitat del servei
L’ALTERNATIVA D’UN FERROCARRIL PÚBLIC, SOCIAL, SEGUR I SOSTENIBLE
* PÚBLIC: Orientat a la satisfacció de les necessitats de transport de les persones.
* SEGUR: Amb la seguretat com a primer criteri, no subordinat a cap altre.
* SOSTENIBLE: Que prioritzi el respecte pel medi ambient.
* ASSEQUIBLE: Amb tarifes que garanteixin l’accés al conjunt de la ciutadania.
* ACCESSIBLE: Atent a les persones amb mobilitat reduïda, cotxes de nens, bicicletes i equipatges.
* DE QUALITAT: Que sigui respectuós amb l’usuari i que mantingui personal necessari (tant als trens com a les estacions de les comarques de Tarragona) per a una adequada atenció al públic: informació, venda de bitllets, seguretat, sales d’espera, etc.
* DIGNE: Amb una dotació suficient de recursos per a l’adequació dels edificis
de viatges.
* EFICAÇ: Priotitzant la satisfacció de les necessitats de transport, augmentant la freqüència de trens de Mitjana i Llarga Distància i la coherència d’horaris, facilitant una millor vertebració del territori.
Per avançar en aquest model, reclamem, com a mesures urgents:
* La triplicació dels trens de Mitjana Distància fins a Flix i Montblanc i la duplicació dels trens de Tortosa.
* La reobertura immediata de la línia Reus-Roda de Barà, en ordre a la vertebració del Baix Gaià i la connexió ferroviària eficient de les comarques de Tarragona amb l’aeroport i l’estació de l’AVE, així com un by-pass de mercaderies perilloses que en l’actualitat realitzen els trajectes i maniobres pels nuclis urbans de Tarragona.
* Implementar una xarxa de rodalies el Camp de Tarragona.
* Millorar la prestació de serveis als usuaris/àries en les línies de ferrocarril convencional de Tarragona
FONT: www.pobleviu.cat
Per saber-ne més:
ADIF no ha permès la tancada de delegats de la CGT a l'estació de Valls
Més mobilitzacions per un transport públic ferroviari de qualitat a les comarques del Camp
La crida de la CUP de Vilanova i la Geltrú contra el desgavell de RENFE aplega més de 200 persones
Les CAV presenten el document d'alternatives en mobilitat i infraestructures del Vallès
El TGV també genera esquerdes a Santa Oliva i tremolors al barri Nou del Vendrell
La CUP de Vilanova i la Geltrú convoca una manifestació pel desgavell del serveis de rodalies
La Intersindical-CSC s’oposa a la vaga dels sindicats de RENFE pel traspàs de rodalies
Concentració a Barcelona per protestar pels serveis de rodalies a causa de la crisi del TGV
El veïnat afectat per les vibracions del TAV reclama una audiència pública