Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1927 Els anarquistes italians Sacco i Vanzetti són executats a Boston

1927 Els anarquistes italians Sacco i Vanzetti són executats a Boston, Massachusetts

23/08/1927 Tal dia com avui
1927 Els anarquistes italians Sacco i Vanzetti són executats a Boston 1927 Els anarquistes italians Sacco i Vanzetti són executats a Boston

Nicola Sacco (22 d'abril, 1891 – 23 d'agost, 1927) i Bartolomeo Vanzetti (11 de juny, 1888 – 23 d'agost, 1927) eren dos Italians anarquistes, que van ser arrestats, jutjats, i electrocutats a Massachusetts el 1927 sota l'acusació de robatori de 15,766.51 dòlars d'una fàbrica de sabates, assassinat del seu comptable anomenat Frederick Parmenter i d'un guàrdia de seguretat anomenat Alessandro Berardelli, tot i haver-hi molts dubtes de la seva culpabilitat. Els fets ocorregueren l'abril de 1920, amb tres atracadors. Ambdós tenien coartades, però eren els únics acusats del crim. El Jutge del cas, Webster Thayer, descrigué els acusats com a "bastards anarquistes". Sacco era un sabater nascut a Torremaggiore, Foggia, Puglia. Vanzetti era un pescador nascut a Villafalletto, Cuneo, Piemonte.

Font: Wiquipèdia

 

Rànquings
  1. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  2. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  3. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  4. 89a concentració a Via Laietana 43 per exigir un centre de memòria i denunciar la repressió
  5. "Xiuxiuejar" l'enèsim intent de xarxa social catalana que aquest cop podria triomfar
  6. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
  7. Presenten la versió digital del Direlex, una eina amb més de 18.000 recursos lèxics per revitalitzar el català
  8. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  9. "Prou excuses. Els pisos, per viure-hi!"
  10. L’home que intentà alliberar Lluís Companys
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid