Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1835 Crema dels convents a Barcelona, que s'inicia a la plaça de toros

1835 Crema dels convents a Barcelona i altres poblacions, que s'inicia a la plaça de toros del Torín, a la Barceloneta

25/07/1835 Tal dia com avui

En aquesta data es van cremar diversos convents a Barcelona en una revolta popular. El tòpic encunyat sobre aquesta revolta va ser que la revolta es va iniciar a la plaça de braus del Torín (a la Barceloneta), per un disgust generalitzat del públic. Però, tot i que aquest fet va ser el detonant de la crema de convents i altres centres associats al poder, els motius que van moure els bullanguers als actes de revolta van ser clarament polítics, en una acumulació de fets que van culminar en l'explosió de la plaça del Torín.

 

 

 

Versos populars que relaten els fets: 

El dia de Sant Jaume
de l’any trenta-cinc
hi va haver gran broma
dintre del Torín;
van sortir set toros
tots van ser dolents:
això va ser la causa
de cremar els convents.

Per saber-ne més:

Bullangas de Barcelona (1835-1837)

Rànquings
  1. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  2. "La Flama" dedica la seva biblioteca a Joan Rocamora, referent de compromís, cultura i llibertat
  3. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  4. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  5. Les biblioteques públiques inicien una vaga indefinida per denunciar la precarietat del sector
  6. Quan la política deixa de pensar el país
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. La família de Blanca Serra manté la batalla judicial per identificar els responsables de les tortures a Via Laietana
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Quan la pluja no pot apagar el foc
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid