Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
12-M
La CUP denuncia el transport “antipúblic” i proposa un model basat en les necessitats de la gent de les Terres de l’Ebre

Proposen un sistema ferroviari català i una operadora pública d’autobusos per al territori. Reivindiquen el paper clau de la formació per a l’aprovació de l’Autoritat Metropolitana de Transport i es comprometen a vetllar pel seu desplegament efectiu durant el 2024

30/04/2024 Política

En roda de premsa des de l’estació de trens de l’Aldea, la formació de l’esquerra independentista ha assenyalat el conflicte d’interessos entre l’enriquiment d’alguns i un servei dissenyat per a les necessitats de la majoria de població. Alhora, ha evidenciat que, a les Terres de l’Ebre, el transport públic és tan precari, i és tan inexistent per a la majoria de municipis, que no és ni públic, és “antipúblic”. És antipúblic perquè no arriba a la majoria de pobles i ciutats, o ho fa en condicions molt dolentes (un viatge o dos al dia). Condemna a tothom, a la pràctica, a dependre del cotxe i transport privat, amb la despesa per les nostres butxaques i la contaminació per a la Reserva de la Biosfera que tot això suposa.

Han remarcat que el transport públic és una infraestructura bàsica de vertebració de país i un servei essencial per a qui conformen el territori, i que, malgrat les Terres de l’Ebre podrien ser el centre del País, la gent del Territori se la condemna a estar lluny de tot, no només extraient-nos tots els recursos (energètics, naturals, humans) i oblidant-nos a l’hora de plantejar alguna mena de compensació justa: també aïllant-nos de tot a nivell de transport públic. Han recordat el retards, pocs viatges i la manca de connexions entre municipis i amb la resta del País, tant cap al nord com cap al sud.

Els anticapitalistes proposen de treballar per un sistema ferroviari català, que s’allibere de l’influència d’una administració espanyola sempre desarrelada del territori, una cotilla que a més de prendre’ns tots els recursos propicia rècords com que les línies de tren de les Terres de l’Ebre són les més impuntuals de l’Estat. Alhora, cal el traspàs de competències de Rodalies, però també molt més pressupost. Han exigit el retorn total dels trens Avant i els Euromed a l’estació de l’Aldea i que esta estació siga definitivament intermodal per convertir-la en un centre neuràlgic de transport territorial. I per fer-ho, volen que la
Generalitat planifique i explique els seus plans a curt termini per als trens de les Terres de l’Ebre i que es compromete a que responguen als interessos de la gent treballadora, de la gent del carrer, de la gent senzilla, de la gent normal. En este sentit, han recordat que, malgrat el servei de trens es planifica i executa des de l’Estat, la Generalitat mai ha aixecat la veu en contra ni ha demanat explicacions; al contrari, ni ha tingut una aposta pròpia pels trens regionals ni pel transport ferroviari de mercaderies.

Pel que fa als autobusos, també ha denunciat el servei indigne: un maltractamentnormalitzat, tant per a l’usuari com per als treballadors. Un model que ens roba l’autonomia com a persones, com a ciutadania i com a treballadores. De fet, l’actual model, nascut a partir de concessions a dit entre els cacics de sempre, provoca un conflicte d’interessos. Un conflicte d’interessos entre la HIFE i la RENFE, on qui guanya sempre és la butxaca dels rics. I això, han manifestat: “s’ha d’acabar”. Des de la CUP proposen la creació d’una operadora pública de bus que permetrà combatre les mancances estructurals, aprofitant que al 2028 hi haurà noves concessions per al servei d’autobusos.

Finalment, la CUP, ha volgut recordar que l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) de les Terres de l’Ebre es va aprovar gràcies a la insistència al Parlament de la CUP. Una ATM bloquejada des de fa anys tant per Junts com ERC, que un cop més, diuen defensar les Terres de l’Ebre però quan van a Barcelona, continuen tractant-nos com a un Territori de segona. Alhora, han denunciat el paper lamentable de Junts per Catalunya en l’aprovació al Parlament de l’ATM, votant-hi en contra al costat de l’extrema dreta de VOX. La CUP ha volgut acabar la roda de premsa fent un agraïment a la Plataforma Trens Dignes per
la lluita i el treball previ dels últims anys i recordant que la CUP serà la garantia per què l’ATM de les Terres de l’Ebre siga una realitat durant el present any 2024.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid