11-N
El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general

La campanya combina la coordinació amb els sindicats laborals, una trobada internacional a París i noves denúncies contra l'especulació immobiliària, amb l'objectiu de situar el dret a l'habitatge al centre de les reivindicacions socials.

01/11/2026 Drets i Llibertats

El Sindicat de Llogateres ha preparat una intensa setmana de mobilitzacions i iniciatives polítiques i socials per reforçar la convocatòria de vaga general de l'11 de novembre. La campanya vol connectar la lluita contra l'encariment dels lloguers i l'especulació immobiliària amb les reivindicacions laborals i la defensa de les condicions de vida de les classes populars.

Després de la trobada d'afiliades celebrada dissabte al Canòdrom de Barcelona, el Sindicat participarà aquest dilluns 2 de novembre en l'assemblea de delegades i delegats de CCOO i UGT a Cornellà de Llobregat, amb la intervenció de la portaveu Carme Arcarazo.

La mobilització també tindrà una dimensió internacional. Dimarts 3 de novembre, representants de sindicats laborals i organitzacions pel dret a l'habitatge de diversos països europeus es reuniran a París per impulsar mobilitzacions coordinades contra l'encariment del cost de la vida. La trobada, prevista dos dies abans de la vaga general a França, comptarà amb organitzacions d'Itàlia, Bèlgica, Grècia i el Regne Unit.

L'especulació immobiliària, al centre de les denúncies

Paral·lelament, el Sindicat denunciarà la manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona davant els projectes de cooperativització de diversos blocs d'habitatges. Més de 60 veïnes esperen una resposta institucional que permeti evitar la compra especulativa de les seves finques i garantir-ne la continuïtat residencial.

Dijous 5 de novembre, el Sindicat, la Sectorial d'Habitatge Cooperatiu de la XES i la COSHAC compareixeran públicament per exposar aquests casos, alguns dels quals estan condicionats per l'esgotament imminent dels terminis de tanteig i retracte.

Dissabte 7 de novembre també s'anunciaran accions legals relacionades amb la no aplicació de la reserva del 30% d'habitatge protegit als blocs del fons d'inversió Vandor.

La campanya culminarà dilluns 9 de novembre amb la presentació d'Estimada Valentina, una cançó col·lectiva impulsada per una trentena d'artistes catalans en suport de la lluita per l'habitatge, i amb l'acte central del Sindicat de Llogateres, previst per a les set del vespre.

Amb aquestes iniciatives, el Sindicat de Llogateres vol arribar a l'11-N reforçant l'organització de les persones llogateres i la coordinació amb altres moviments socials i sindicals, tot situant l'accés a un habitatge digne com una qüestió central en la defensa de les condicions de vida.