Centres de dades
Cerdanyola es mobilitza contra els megacentres de dades previstos per la Generalitat

Més de 150 organitzacions i col·lectius donen suport a la campanya contra els megacentres de dades i convoquen una concentració aquest dissabte 7 de novembre, a les 11.30 h, davant de l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, en el marc de les jornades internacionals de protesta contra aquestes infraestructures.

06/11/2026 Drets i Llibertats

Cerdanyola del Vallès acollirà aquest dissabte 7 de novembre una concentració sota el lema «No als megacentres de dades. Defensem Cerdanyola de l'espoli», per denunciar l'impacte ambiental, territorial i energètic dels centres de dades hiperescalars que la Generalitat preveu desplegar al municipi.

Segons denuncia la campanya No als megacentres de dades, la planificació contempla instal·lacions que sumarien més de 400 MW de potència, amb un consum elèctric potencial superior al d'una ciutat de mig milió d'habitants. Les entitats alerten que aquest desplegament comportaria una forta pressió sobre els recursos energètics i el territori, així com un procés de gentrificació energètica.

Més de 150 organitzacions i col·lectius s'han adherit a la campanya, que considera que el projecte representa un model de desenvolupament insostenible i reclama una planificació que respongui a les necessitats reals de la població.

La mobilització s'emmarca en les jornades internacionals de lluita contra els megacentres de dades dels dies 6 i 7 de novembre i tindrà lloc pocs dies abans de la vaga general convocada per a l'11-N.