USTEC·STEs (IAC) ha reclamat al Departament d’Educació instruccions clares i recursos de neteja i reparació davant les afectacions provocades pels aiguats en nombrosos centres educatius. El sindicat exigeix que s’evitin els desplaçaments que puguin posar en risc alumnat i personal i que la represa de l’activitat quedi condicionada a la seguretat dels accessos i dels edificis.
Les pluges han obligat a suspendre l’activitat educativa en diversos municipis del Maresme-Vallès Oriental, entre els quals Vilanova del Vallès, la Roca del Vallès, Granollers, Òrrius i Parets del Vallès. A Canovelles també s’han comunicat tancaments davant la impossibilitat del professorat d’arribar als centres.
Al Vallès Occidental, USTEC informa d’accessos impracticables a les escoles Can Cladellas i Palau Solità, a Palau-solità i Plegamans, i de la suspensió de l’activitat al CEE Barcanova de Santa Perpètua de Mogoda. El CEE Bellapart ha tornat a patir inundacions al pati i a les aules.
Les incidències han arribat també al Barcelonès. L’Escola Salvador Espriu de Badalona ha patit inundacions als espais d’infantil, mentre que l’Institut Mercè Rodoreda i diversos serveis educatius de l’Hospitalet han resultat afectats pel fang i l’aigua.
Segons la informació rebuda pel sindicat, el CECAT ha demanat que ningú surti dels centres que continuen oberts a les zones afectades durant el període indicat en els avisos, per evitar desplaçaments innecessaris. Educació, per la seva banda, ha comunicat als centres que apliquin flexibilitat en les entrades d’alumnat i treballadors.
USTEC adverteix especialment que la neteja i recuperació dels equipaments «no pot descansar en el voluntarisme del personal» i reclama que l’administració hi destini els recursos necessaris.
«La seguretat de l’alumnat i del personal ha de ser la prioritat», remarca el sindicat, que demana que qualsevol retorn a l’activitat ordinària es faci només quan estiguin garantides les condicions de seguretat.
El teu centre ha patit incidències per les pluges? Fem una crida a la comunitat educativa a comunicar-nos les afectacions: inundacions, goteres, desperfectes... 📩 Contacteu amb el vostre delegat o delegada: https://t.co/d6iTZO8O5Z o escriviu a ustecstes@sindicat.net
— USTEC•STEs (IAC) (@USTECSTEs) October 5, 2026